filoZophie

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

The queen of pop...

Av Zophie - 5 juli 2012 19:29

Igår var det den stora dagen D, det var dags för Madonna att entra scenen på Ullevi igen.

Nu är det ju så att Madonna alltid haft sin egen stil, gått sin egen väg och varit lite... egen om man ska säga så och detta faller inte alltid folk i smaken. Jag förstår det, jag respekterar det.

Det finns folk i min närhet som inte gillar Mads alls och det är helt ok för mig.


Vad jag tycker är lite trist är när folk inte respekterar att JAG gillar Madonna.

Jag syftar på sådana människor som bland annat säger att hon gör skitmusik, att Madonna är en idiot som beter sig som hon gör och att folk som tycker om henne inte är kloka.

Till sådana personer vill jag bara säga...

Döm aldrig någon annan innan du gått tusen mil i hennes moccasiner - indianskt ordspråk!

För det första ska du inte dömma en person du inte känner.

För det andra har du säkert en mediabild av vem hon är men verkligheten kan vara mycket annorlunda.

För det tredje har du inte mandat i att dömma en annan individ utifrån hennes eller hans musikval.

Madonna är en person som man kan tycka väldigt mycket olika saker om. Personligen känner jag henne inte så jag ska inte yttra mig i den frågan, jag tycker däremot att det är stort av en ung kvinna att ha en dröm och sedan förverkliga den på egen hand. Det finns en anledning till att hon idag är en av världens största artister och sedan kan individer i allmänhet och musikkritiker i synnerhet tycka och säga vad de vill.


Jag kan i alla fall stoltsera med att jag såg henne 1990, jag såg henne 2009 och jag såg henne 2012. Alla gångerna har jag varit mer än nöjd med mitt val.

Har hon varit lika bra alla gångerna - Nej

Har hon gjort sina misstag - Ja

Skulle jag välja att se henne igen - Absolut


Madonna för mig är en fullfjädrad artist, hon levererar, sceneriet är mäktigt och showen är, som vanligt, totalt mindblowing. Trots att den nya skivan inte är en av mina favoriter, trots att hon igår slaktade Like a virgin, trots att hon hade en ganska våldsam framtoning bitvis och trots att jag är helt slut idag finns det inga som helst tvivel - nästa gång hon kommer ser jag henne igen. Jag står längst fram och njuter, kanske inte av allt, men av det mesta och helheten av Madonna är så mycket större än vad vissa kritiker vill ge sken av... för visst, madonna är kanske inte finkultur...

Men hon är ta mig f-n fortfarande Queen of Pop!!!


 


Puss   

 
 
Teskedsmamman

Teskedsmamman

6 juli 2012 21:39

Jag håller med dig i allt!!
och du... 1990 - Eriksbergsvarvet btw ;)

http://www.teskedsmamma.se

Zophie

7 juli 2012 00:47

Visste väl att det inte var Ullevi :)
Kram vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards