filoZophie

Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Zophie - 23 juli 2012 12:46

Det var ju det där med att komma igång...

Varför ska det vara så svårt att komma igång med olika saker???

För ett par veckor sedan sa jag och maken att det var dags att vi kom igång med den sista remsan i trädgården, den där remsan som skulle bli något. Trädgårdsland, blomsterrabatt, gräs eller vad den nu skulle bli, den där remsan som just nu bara var ogräs...

Det var flera veckor sedan och det är först NU som vi verkligen tagit tag i det och i alla fall rensat bort ogräset... resten, tja vi får väl se vad det blir av det!

Och så var det det där med att ta tag i träningen... det har jag pratat om i flera år... Ja, nu vet jag inte om det räknas men jag har ju faktiskt börjat träna men under sommaren har min ordinarie träning uppehåll så då skulle det ju promeneras, springas och annat som bara fallit bort... Förpassats till minnesbankens bakersta hörn, dolt i glömska.

Och sedan var det ju det där med att blogga kontinueligt. Ett inlägg om dagen i alla fall hur svårt kan det vara?!

Megasvårt tydligen då jag inte varit inne på över en vecka.

Och vikten... jag den ska vi inte ens gå in på...


Nej, jag är nog lite besviken på mig själv faktiskt.

Men det finns ju inget jag kan göra åt det nu, det är bara att ta nya tag och inte se bakåt.

Jag gillar ju Nike´s slogan "Just do it"... jag kanske skulle tatuera in den i pannan på mig själv   

Hur det än blir med tatueringar eller andra tokerier så har sommaren hittills varit bra. Semester har jag inte haft ännu men den kommer nästa vecka. Jag ska försöka, verkligen försöka skärpa mig på alla fronter nu men samtidigt ger jag inga löften.

Men det är svårt att fylla bloggen med text...

Nja, det är kanske inte alltid sant, men det är svårt att alltid fylla bloggen med bra text och kan jag inte fylla den med relativt bra text då tycker jag att det lika gärna kan vara. Gott om skräpbloggar finns det redan.


Nej, jag håller mig nog till färre tillfällen men med vettigt innehåll, om ni inte misstycker.

Nu har jag inget mer vettigt att säga så jag tackar för mig.

Jag ska dock försöka uppdatera lite oftare... även om solen skiner och semestern står för dörren.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards