filoZophie

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Zophie - 8 oktober 2012 21:59

Jo, jag har alltid gillat detta med postorder.

Det är så otroligt smidigt att kolla kläder på nätet eller i katalog och sedan få dem hemskickade för att testa det man ville ha, väntade och hoppades på.

Tyvärr har jag fått erfara allt för många gånger på sistone att det blir fler och fler gånger man får skicka tillbaka hela klabbet igen... för det passade inte, var fel material eller något annat tråkigt. Det hade ju inte behövt vara hela världen men när det hänt ett par gånger och man fått betala returfrakten både en och två gånger utan att man fått napp på några kläder så har i alla fall jag tröttnat.

Jag vet inte om jag är så sugen längre, på att handla på postorder...

Jag är till exempel en stor älskare av mterialet viscose, mjukt följsamt och otroligt skönt. Men när jag beställde två långklänningar till sommaren i ovan nämnda material var det inte alls vad jag föreställde mig. Stelt, prassligt och inte alls så snyggt och följsamt som jag brukar uppleva det. BESVIKEN är ett milt ord och naturligtvis returfrakt att betala. Likadant var det när jag klickade hem två par finbyxor. Paketet kom och byxorna skulle provas men det ena paret kliade som om det hade varit av ull och det andra paret satt helkostigt, löst och hängande i midjan men allt för tight över låren. Retur såklart men även här en frakt som skulle betalas.


Nu när jag är ordentlig med mat och träning och vågen stadigt pekar neråt vill man ju gärna inhandla lite nytt men jag vet ärligt inte om jag känner för det... Klicka hem nya varor som kanske kostar betydligt mer än det smakar är nog inte min grej längre, trist men sant.

Nej det får nog bli lite hederlig shopping i en riktigt butik med riktig personal och kanske en liten vän som kan hjälpa till att tala om vad som passar sig och inte. Goda råd är ju alltid välkommet.

Hur gör ni när ni shoppar?

Är postorder något ni gillar eller illar?

Jo, jag vet att det inte heter så, men älskar och hatar låter så dramatiskt att jag vill göra det lite enklare och vad är motsatsen till gillar liksom?! Alltså får det i min värld bli att man gillar något eller så gillar man det inte och då är det illa alltså illar... comprende?! Det är min blogg och jag gör som jag tycker...  

Så, gillar eller illar ni postorder?!

Handlar ni alltid i butik och i sådana fall varför?


Nej, jag får kämpa med några kilon till men sedan får det bli lite shopping... IRL, om man så säger.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards