filoZophie

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Zophie - 13 oktober 2012 17:25

Det är rena rama svullarhelgen här hemma denna helgen. Gäster i går och gäster idag gör att det blir mycket god mat och dryck under helgen som vi kanske inte riktigt skulle ha svullat i oss o vanliga fall. På gästernas begäran i går blev det pizza och idag skall stek med potatis och sås tillagas enligt alla konstens regler. Det är väl kanske inte så farligt om det inte hade varit för att det är invägning på måndag igen.

SUCK!

Men  jag tänker faktiskt inte ha dåligt samvete även om jag skulle gått upp något kilo.

Det är ju så, enligt min mening, att man inte kan leva slaviskt och passa på allt man äter hela tiden. Ibland måste man få unna sig lite godsaker även om det skulle resultera i ökad vikt.

Jag tror själv inte att jag skulle orka att bara leva strikt enligt diet och inte kunna sväva ut lite då och då.

Sedan behöver man kanske inte göra som jag gör och sväva ut till både höger och vänster och upp och ner utan man kanske skulle försöka lägga lite band på sig och nöja sig med lite av det ena ELLER det andra...

Men det är lätt att vara efterklok...

Tja jag är ju inte ens efterklok, jag är bara  inte klok alls denna helgen...

Men det får så vara, jag tänker njuta av min helg.

Jag tänker suga på varenda karamell (om det blir sådana), jag tänker tugga varenda tugga av steken och jag njöt av varje bit av pizzan igår. Jag kommer inte att snåla på vinet ikväll och jag tänker inte låta vågen ge mig dåligt samvete i morgon. Ikväll tänker jag njuta och i morgon tänker jag ta en lång lång promenad i den friska luften och känna att jag lever och mår gott trots en helg med lite mycket godsaker.

Iblan, men bara ibland, förtjänar man faktiskt det bästa. Och denna helgen är en sådan helg.

Ha en riktigt god helg ni med mina vänner.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards