filoZophie

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Zophie - 16 oktober 2012 18:32

Tänk vad roligt det kan vara det här med vänner.

En annan har ju kommit upp i den där åldern när man känner att man faktiskt har de vänner man behöver.

Man har kommit fram till att det finns alla möjliga olika kategorier vänner i den innersta kretsen och man tror att det är bra så. Tänk vad fel man kan ha!

Jo, visst tillkommer nya arbetskamrater, nya bekanta i fotbollsgruppen som sonen eller dottern börjat spela i eller musikmammorna man kanske börjar umgås lite försiktigt med när barnen börjat musikskolan...

Men vem hade trott att man skulle finna en sådan där riktigt härlig människa som man bara vill umgås med hela tiden nästan. Vem kunde ana att det mitt bland alla de där människorna, som passerar ens liv lite sporadiskt ibland, de som kommer in och gästspelar lite för att sedan försvinna ut, skulle finnas en verklig vän?!

Jag har haft turen att hitta en sådan.

Jag har fått en ny vän i vars sällskap jag trivs ypperligt, en vän som inte alltid tänker lika, men som respekterar mig för mina åsikter och som jag kan respektera för hennes. En tjej som delar mina värdegrunder.

Hon är en glad och energisk tjej, en tjej med enorm kompetens inom sina områden och som verkligen kan utmana intellektuellt. Hon förstår utan krusiduller och vi kompletterar varandra på ett nästan skrämmande sätt.

När vi träffas kan jag ibland känna att det finns inga utmaningar, inga hinder och inga beslut vi inte skulle kunna fatta tillsammans som inte skulle leda till omedelbar succé och näst intill världsfred alltså.

Det känns roligt att få möjlighet att tänka om, tänka nytt och tänka utmanande med en helt ny person.

Tack för att du finns finaste M. och jag är så glad att du kommit in i mitt liv och berikar det med din klokskap och vänslap.

Tillsammans står vi starka mot alla yttre påfrestningar och hot.

Nu återstår bara att fixa det där med världsfreden.


Puss   

Av Zophie - 16 oktober 2012 08:00

Det är faktiskt bara döda fiskar som flyter medströms...   därför simmar jag motströms.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards