filoZophie

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Zophie - 31 oktober 2012 21:08

Jag skrev ju ett litet inlägg tillägnat min bästa vän nyssens men jag måste få skriva lite till...

Min underbara och fantastiska vän tycker synd om mig nu när jag är sjuk så titta vad som väntade på mig i brevlådan...


 


En bok, två smarriga chokladkakor och halstabletter...

Tänk att en sådan gest nästan kan få en att börja gråta...

Så nu sitter jag här, med smaskig choklad och tittar på rosa bandet-galan och bara njuter.

Tänk att jag har en sådan fantastisk människa i mitt liv... omtänksam, generös och kärleksfull. TACK söstra mi, du piggade verkligen upp mig och förgyllde min dag. Älskar di <3


Puss   

Av Zophie - 31 oktober 2012 11:02

Jag fick ett långt mail för någon dag sedan, från min syster...

Jo nu var det ju det där med familjebanden som är lite krångligt så jag kör bara kortversionen...

Jag har en biologisk syster, henne känner vissa av er redan annars hittar ni henne HÄR. Sedan har jag en lillasyster till som var fosterbarn hos oss en gång i tiden och som vi fortfarande har kontakt med. Hon är kanske inte bilologiskt relaterad till oss men vi älskar henne som en lillasyster fortfarande då hon var en del av vår familj under en lång period.

Sedan har jag ju en person till som jag kallar syster, nämligen jätteunderbara J. Vi blev faktiskt vänner via FB och sedan har vår vänskap bara rullat på och jag älskar henne idag som en syster, söstra mi. Hänger ni med?!


Det var från henne mailet kom. Vi har inte träffats sedan i somras eftersom vi bor på olika kuster och tid och vardag räcker inte alltid till som man vill. Nu fick jag i alla fall ett långt mail från henne och det gjorde mig så lycklig. Samtidigt gjorde det mig lite beklämd då hon inte mår så bra nu och hade behövt mitt stöd och min hjälp. Jag får nöja mig med att vi kommer tillbringa nyår tillsammans många långa dagar...

Men när jag får ett sådant mail vet jag inte alltid vad jag ska säga eller göra, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag älskar henne så jag gör som jag alltid brukar jag skickar henne ett mail tillbaka och bifogar "vår" låt.


Tänk att musik kan göra så mycket, säga så mycket, ge så mycket, förklara så mycket och uttrycka så mycket känslor. Jag beundrar de som skriver sångtexter som verkligen uttrycker en känsla och förmedlar vad man vill säga.

Vilken låt jag skickade?

Vad jag vill säga henne?

Var så goda, lyssna och njut...



Jag älskar dig söstra mi.

Du är generös, smart, kärleksfull, en fantastisk syster och vän och en underbar person och mamma.

Jag är glad att du finns i mitt liv även om vi bor på olika kuster.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards