filoZophie

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Zophie - 7 november 2012 22:05

Jo, jag kan inte låta bli även om jag från början hade tänkt det... men jag bara måste ju kommentera valet i USA.

Förhoppningarna var höga och det fanns väl aldrig något tillfälle att vara nervös men samtidigt kan man ju aldrig veta, samtidigtvill jag ju då passa på att gratulera Obama till segern i allmänhet men ett riktigt stort GRATTIS till den amerikanska befolkningen i synnerhet.

Inatt har de visat att de faktiskt inte är så dumma som de ibland kan tyckas vara. En seger för Romney hade med stor sannolikhet lett USA framåt fast inte på det sättet som resten av världen hade önskat, ja jag tar inte av på att med Romney i spetsen hade ett tredje världskrig inte varit långt borta... En man med mindervärdeskomplex och bitvis helt galna ideér och tankar vill man nog inte ha in i vita huset.

Jag är glad att det inte bara är övriga världen som genomskådat honom utan att även det amerikanska folket gjort det och lagt sina röster på den mest lämpade och mest demokratiska kandidaten.

Vi får inte heller glömma att Obama tog över ett land i kris och ett land i kris är det omöjligt att vända på bara 4 år. Jag tycker att det är helt sjukt att den amerikanska presidenten ens får sitta i bara 8 år... Hur mycket hinner du förändra ett land, en infrastruktur, vända kris till välstånd på bara 4 eller 8 år. Nej det krävs mer än så för att få till förändring om man vill ha en hållbar sådan och vi ska vara tacksamma att den amerikanska befolkningen har insett detta liksom jag hoppas att det svenska folket inser detsamma när vi snart går till val om knappt 2 år.


Så dagens GRATTIS går till president Obama i allmänhet och det amerikanska folket i synnerhet för ett bra beslut. President Obama, jag önskar dig all lycka i framtiden och högaktar dig för din tanke att "the best is yet to come", det ser vi medmänniskor fram emot.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards