filoZophie

Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Ouuups...

Av Zophie - 16 november 2012 11:48

Nu har jag gjort det igen... liskom glömt av att jag har en blogg som kanske ska uppdateras...

Men här är jag i full kraft och funderar på vad jag ska skriva om idag då.

Vi kan väl göra som alla fjortisar gör och fylla den med helt random meningslösheter och annat dravvel?!

Nej, skämt åsido, den dagen jag lägger upp ett inlägg med dagens outfit kommer aldrig att ske... eller vänta lite, man ska ju aldrig säga aldrig. Kanske en vacker dag (och många kilo lättare) så dyker det kanske upp en bild på mig från en kommande födelsedag i en liten svart cocktailklänning eller så... man vet ju aldrig.


Denna helgen känns lite jobbig faktiskt.

Det är mycket nu och samtidigt kryper julen allt närmare och kalendern fylls sakta på och jag undrar hur den kommer se ut om en vecka eller två. Jag brukar försöka undvika planera så mycket i december eftersom det är tillräckligt som ska fixas i alla fall men det känns som om det smyger sig på än det ena och än det andra.

Jag funderar på att frångå mina principer helt och hållet och faktiskt julpynta helgen innan första advent   .

Jo, jag brukar alltid ha första advent som startskott för allt julmys, man städar hela huset på lördagen och sedan pyntar man hela söndagen för att avsluta söndagen med den första koppen glögg och en liten pepparkaka till det... men i år funderar jag allvarligt på att strunta i det och bara köra städ och pynt helgen innan så att man bara kan slappna av och njuta första advent, utan att vara trött och slut som ett utsketet äpplamos (som min far skulle säga). Helgen kring den andra advent har vi julpyssel och den tredje advent ska pepparkakor och kola fixas och sedan är det allt annat emellan.

Hur brukar ni göra till advent?

Vad har ni för traditioner?

När bakar ni (om ni bakar), när pyntar ni (om ni pyntar) och när får man egentligen spela de första julsångerna?

Hade varit roligt att få veta hur ni gör därute i stugorna.


Puss   


 
 
Teskedsmamman

Teskedsmamman

16 november 2012 18:04

Ja du, vi har dessutom 40-årsdag i adventshelgen... Jag känner paniken så smått, vill ha julstädat också och med alla sjukor i huset känns det... meningslöst att ens försöka.

http://www.teskedsmamma.se

Zophie

17 november 2012 00:40

Du ÄR alltså finns du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards