filoZophie

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Zophie - 17 november 2012 00:40

Hur många av er minns Ally McBeal?

Den gamla goda advokaten på den excentriska advokatbyråd där det fiddelibompades och gicks på gemensamma toaletter och där sångerskan av ledmotivet, under en kort period, blev nästan lika stor som serien i sig?!

Hur många minns den lille grumpige advokaten som försökte lära sig le och som använde sig av Barry Manilowe som "theme song" för att skaffa sig kraft och styrka?!

Jag älskade serien och under många  år har jag levt lite med detta i åtanke, att man borde ha en egen "theme song", en låt som man hämtar styrka och kraft ifrån.

I alla år har jag haft en låt att luta mig tillbaka mot i med- och motgång, för styrka och kraft...

Vilken låt det är?!

Inte viktigt idag.

Idag har jag en ny "theme song" och den är här för att stanna.

Den är inte här för att ersätta min gamla, den är här för att komplettera.

Vilken det är?!


Vilken är din egen "theme song"?

I vilken eller vilka låtar hämtar du din kraft och styrka?

Vilken eller vilka låtar lyssnar du helst på när du behöver den där extra energin för att orka?

Har du olika låtar för olika saker eller olika människor?

Nyfiken i en strut   


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards