filoZophie

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Zophie - 27 november 2012 12:04

Fina MissVivi har gett mig en

Liebster award, tack vad du är gullig !

Med awarden medföljer några frågor och så ska jag skicka awarden vidare så klart!

Drömresa?
Enkelt. Just nu är det Rom själv, annars skulle jag gärna göra stora USA-resan med familjen också

Favoritsysselsättning?
Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta men min träning har blivit något jag gärna sysselsätter mig med. Sist pratades det om att utöka träningstiderna vilket fick mig att jubla. utöver det gillar jag ju att läsa och umgås med vänner och familj.

Hur många gånger går du in på Facebook per dag?
Ett par gånger om dagen får jag väl erkänna.

Vad önskar du dig i julklapp?
Önskelistan är inte så lång i år, mest önskar jag mig en härlig, varm familjejul. Annars står ett ärmfodral till mobilen högt på listan faktiskt och gärna en bok eller en cd.

Favoritmat på julbordet?
Revben, mmmmmmmums.

Drömyrke?

Jag har tur, I´m doing it.


Favorittidning/magasin?
ToppHälsa.

Favoritplats i Sverige?
Skåne är en favorit med sina böljande, öppna slätter... annars måste jag nog tillstå att jag tycker att mitt Halland är väldigt vackert också. 

Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?
Italienskt, alla gånger.

Favoritdesigner?
Det har jag ingen som helst koll på, däremot gillar jag det danska märket Kaffe.


Vad gör dig lycklig en måndag?
Att få gå till jobbet helt ärligt!

Vad driver dig att skriva blogg varje dag?

Nu skriver jag inte riktigt varje dag men de dagar jag skriver drivs jag oftast av inspiration. Något som berör eller engagerar eller för att jag bara vill göra min röst hörd ;)


Om du fick välja själv, vart skulle du då vilja bo?

Spelar ingen större roll bara jag har familjen nära.


Stadsbrutta eller lanttös?
Stadsbrutta alla gånger.

Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Mitt engagemang. Jag behöver aldrig låtsas bry mig om, jag gör det av hela mitt hjärta.

Vilken är din största tillgång enligt andra tror du?
Att jag har humor och är lätt att ha att göra med.

Favoritmat?
GRILLAT, i alla former!

Har du någon kändis du är inspirerad av?
Kändis och kändis. Jag inspireras till exempel av Kjell Enhager, en otroligt duktig föreläsare och talare eller Agneta Sjödin som jag beundrar för hennes sätt att hantera sitt kändisskap och sitt författarskap men som förebild har jag nog mest min egen mamma. Hon är en stark kvinna med stort hjärta, hon inspirerar mig mest.

Tror du på tankens kraft?
Tja, då jag har Kjell som en inspirationskälla måste jag ju svara ja på den frågan. Jag tror att du kan skapa dig ett underbart och fullgott liv genom tanke och tro. Tro kan försätta berg sägs det ju och jag tror det ligger mycket sanning i det. Däremot inte sagt att tron måste vara av religiös art. Att tro på sig själv och människans godhet kommer man nog långt på.

 

Vart vill du åka på semester nästa gång?
Det beror väl på om det ska vara rimligt eller inte. Visst kan jag drömma om stora USA-resan redan nu men mest troligt är väl en charterresa med familjen till våren. Annars hoppas jag ju på Rom till sommaren då.

Vad är lyx för dig?
Första tanken är väl champagne och gåslever typ, eller att få egentid och bara tänka på sig själv. Men riktig lyx är nog att man själv och personerna man har runt kring sig får vara friska och lyckliga, det är nog lyx på allvar.


Nu till de fem fina bloggarna som jag vill ska få denna award


TheamazingM

Katta

Anna

DaisyViola

Häxan på Videstigen


Puss    

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards