filoZophie

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Zophie - 19 december 2012 22:30

Idag har jag varit kulturell... kulturell och förbannad på en och samma gång.

Min älskade LaMor fick biljetter till en uppsättning av baletten Nötknäpparen, framförd av St. Petersburgs balettensemble, i födelsedagspresent. För säkerhetsskull fick hon två biljetter så att hon kunde bjuda med mig då jag och LaMor är de enda i familjen som har vett att uppskatta denna otroligt vackra och kraftfulla upplevelse.

Första akten gick bra. Vi satt lite inklämda och en kvinna hade lite mycket parfym men det gick...

Till andra akten frågade vi en av värdarna om vi kunde byta plats, dels för parfymstanken och dels för att vi upplevde att vi satt lite för långt fram.

För er som inte har koll så ska balett upplevas från lite distans så man får "the big picture" så att säga.

Det var ok att vi flyttade men frågan är om det var värt det?!

En liten bit in i andra akten kom en mamma med in lilla dotter och satte sig på platserna jämte mig och min mamma. Jag har inga problem med att man tar med barn på teater, balett eller andra kulturupplevelser. Jag är FÖR mer kultur till folket, jag blir GLAD att det finns engagerade människor som tar sitt ansvar och bildar sina telningar lite. Vad jag däremot INTE tycker är lika spännande är när barnen i fråga inte har ett enda intresse alls utan bara hänger med för att föräldrarna inte fick tag på barnvakt eller nå´t.

Denna lilla tjej satt och hostade, snörvlade, grät, pratade, tjurade och muttrade genom, i princip, hela andra akten. SÅNT gör mig pissed!

Jag har betalat dyra pengar för att få en upplevelse och jag lovar och garanterar att upplevelsen av en tjurig, trilsk och gnällig ungj-vel INTE är det jag betalat för.

OM ditt barn inte har intresse, OM din unge gnäller och hostar hela tiden så GÅ DÄRIFRÅN!

Denna förbannade morsa satt bara där och lät ungen hållas, jag FATTAR verkligen inte.

Jag blev vansinnig.

Det är ju inte ungens fel det är förälderns och hade jag orkat hade jag gått fram till mamman och bett henne betala tillbaka mina pengar för föreställningen som hennes dotter delvis förstörde för mig och min mamma.

Så ett litet gott råd till er, goa och ordentliga människor som vill kulturbilda era barn lite... Se till att de verkligen är med på tåget, se till att INTE spruta på halva parfymflaskan innan du går och OM din unge börjar trilskas så GÅ DÄRIFRÅN!

Förstör inte för oss andra TACK!!!


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards