filoZophie

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Zophie - 24 december 2012 08:00

Idag är det julafton, en av mina absoluta favorithögtider.

Inte för presenternas skull utan för värmen, gemenskapen, kärleken och ljusen som julafton är för mig.

Julafton är minnen från min barndom varvade med minnen från min nutid där mina barn får uppleva samma känsla som jag själv hade och fortfarande har som vuxen inför julen.

En lång sovmorgon och sedan en gemensam härlig frukost. Sedan blir det till att packa lite, duscha och byta lakan i alla sängar. Därefter blir det lite lunch, tomtegröt såklart och sedan bär det av ner till mina föräldrar. Där nere blir det ordentligt firande med Kalle Ankas jul, god mat, en massa paket och framåt kvällen blir det lite tilltugg och vin. En lugn härlig och mysig jul som det ska vara.


Jag vill passa på att önskar er bloggisar en riktigt härlig julafton. Jag hoppas den blir precis det ni önskar och vill ha och att tomten är generös mot er alla i år. Jag ska tala väl om er inför honom, han är ju en polare liksom ;)



Så HOHOHO på er allesamman, ha nu en riktigt härlig och God Jul.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards