filoZophie

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Zophie - 27 december 2012 14:38

Missvivi delade med sig av denna Liebster award till de läsare som kände sig manade. Jag är ju alltid på roliga saker som bryter mot mönstret så jag känner mig manad och hakar på.



1. Vem bestämmer över fjärrkontrollen hemma hos er?
Jag tror nog att jag sitter på majoritet här men jag försöker att dela med mig så gott jag kan. I allra värsta fall har vi ju två tv-apparater...
 
 
2. Om du skulle ha blivit sportstjärna i ditt liv, vilken sport skulle du då anammat?
Sportstjärna och sportstjärna men jag vet att min balettlärarinna hade stora förhoppningar om mig och balettakademin. Tyvärr förirrade jag mig iväg från mitt intresse en period och när tankarna på ett återinträde i balettens värld blev aktuellt igen hade min lärarinna dött. Då tappade jag sugen helt faktiskt. Men annars hade jag kunnat vara pensionerad balettdansös idag faktiskt.
 
3. Vilken är den värsta, mest irriterande klyschan du hört?
Det går över tills du gifter dig. När jag var liten hatade jag den klyschan för vem f-n ville lida och ha ont i flera år. Idag kan jag konatatera att den var ganska korrekt dock ;)
 
4. Om du skulle fått chansen att vara med i en av Bröderna Grimms sagor, vilken rollfigur hade du då helst varit?
Törnrosa kanske för jag älskar ju tanken på att få sova i hundra år... Annars har jag alltid älskar sagan om Snövit och Rosenröd
 
 
5. Hur många krämpor har du?
Problem med gallsten och de vanliga klassiska nack- och ryggproblemen, springer hos kiropraktorn titt som tätt.
 
6. Vilken är den sämsta raggningsreplik du någonsin hört?
Oj, det är riktigt många men en kille kag kände som hette Love stötte på mig vid tillfälle genom repliken "Hej, jag heter Love men du älskling kan kalla mig L-O-V-E (som i engelskans Love)... Inte snyggt.
 
7. Vilken inredare skulle du vilja kom hem och gjorde om ditt hem?
Hon är inte en av mina favoriter men jag tycker hon är fantastiskt duktig och det är Lulu Carter. Hon har en förmåga att lyssna och tänka till och därefter åstadkomma fantastiska personliga resultat. Så, ja tack!
 
8. Vilken plats har du i syskonskaran och hur har det påverkat dig?
Jag är en klassisk storasyster med allt vad det innebär i ansvarskänsla, skuldkänsla, prestigekänsla och prestationsångest.
 
9. Vilken är för dig den värsta statusuppdateringen på facebook?
Vet inte riktigt vad jag ska skriva här. Jag är en FB-nörd men stör mig sällan på olika statusuppdateringar. Det skulle vara när man sammanlänkat sin FB med youtube då, så att alla klipp man lyssnar på läggs upp på FB. Me NO like! Tradigt när man sitter på fyllan och lägger upp 20 klipp. Nej, det går fetbort.
 
 
10. Värsta maträtt?
Denna var busenkel. LEVER.
Kan inte äta det, har aldrig kunnat och kommer aldrig kunna. Jag har försökt, jag har smakat i olika konstellationer men jag gillar det helt enkelt inte alls.  
 
 
11. Gör du något annat i smyg som du inte vill att andra ska upptäcka?
 
Vet inte riktigt om jag gör saker i smyg, däremot dagdrömmer jag väldigt ofta vilket kanske inte alltid märks.
 
Nu utmanar jag alla mina gulliga bloggisar att ta till sig denna Liebsteraward    och göra sin egen. Glöm bara inte länka vart den kommer från, nämligen den bästa filoZophien i världen ;)
 
Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards