filoZophie

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Zophie - 2 januari 2013 21:31

Så var det nya året här.

Än så länge ganska likt det gamla om jag får säga min mening.

Mitt nyårslöfte detta året blir inte att träna mer, för den vanan och det löftet har jag redan gjort och kommit igång mer och det funkar bra. Inte heller tänker jag lova mig själv att bli smal för det löftet har jag gett otaliga gånger och både lyckats och misslyckats. Jag tänker inte heller lova att engagera mig mer i välgörande ändamål för det gör jag faktisk också i lagom utsträckning tycker jag...

Nej, jag vet inte riktigt vilket löfte jag skulle kunna ge mig själv mer än att detta året försöka ägna mig lite mer åt mig själv. Och då menar jag inte att bara unna mig en massa saker eller så utan att ägna mig själv mer tid och tanke.

Jag lovar att jag detta året ska försöka lyssna mer på vad jag egentligen vill själv och faktiskt sträva efter att respektera den rösten snarare än skuffa den åt sidan till förmån för andra personer, saker eller åtaganden. Jag lovar dessutom att inte gå åstad och planera upp varje helg med diverse aktiviteter för att man ska göra det och sedan känner man sig superstressad för att det kommer annat emellan och man inte vill ändra de ursprungliga planerna av rädsla för att göra någon annan besviken.

Nej, detta ska bli det år jag sätter mig själv, mitt fysiska och psykiska mående i första rummet för att ta hand om mig själv.

Jo, det kan nog låta egoistiskt men jag tror att min omgivning kommer tycka lite bättre om mig om jag tycker bättre om mig själv. Så ett hälsosammare och mer rofyllt liv till mig själv detta året får bli mitt nyårslöfte.

Ganska bra om jag får säga det själv.

Vad har du för löfte?

Vilket är ditt löfte till dig själv?

Om du inte vet eller har något får du gärna låna mitt ;)


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards