filoZophie

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Zophie - 3 januari 2013 16:18

japp, då är det bara en lite dryg vecka kvar innan julen brutalt kastas ut ur huset.

Jag försöker hålla kvar den så länge det går men tjugondagknut åker julen ut.

Av min mor har jag dock fått traditionen att behålla det röda i huset tills efter alla hjärtans dag. Detta innebär attd et bara är tomtesaker och pynt som åker ut tjugondagknut. Det känns lite bättre och lite juligare så :)

Jag funderar även på att i år införa traditionen att låta granen stå kvar lite längre med bara juleljusen i?!

Vad tycker ni om det?!

Hur gör ni egentligen till julen?

Vad pyntar ni med?

När åker sakerna ut?

Jag har en bekant som pyntar upp huset dagen innan julafton med siverse olika saker, ljusstakar, tomtar, tomtegummor, kulor, glitter, gran, julstrumpor och allt annat man bara kan komma på ska tillhöra julen. Hemmet är överdådigt av pynt... fram till nyårsafton. Då åker ALLT ner i kartongerna igen.

Vad har ni för traditioner och tankar kring pynt och när pyntet ska ner?

Själv vill jag behålla känslan av jul så länge jag kan och i och med att jag anammat min mammas tradition med ljusen och färgerna så blir det jul lite längre känner jag.

Dessutom gillar jag att köpa massor av roligt pynt och ljusstakar och annat under rean så finns det massor av fina nya saker att ta fram till nästa jul.

Har ni någon speciell sak som bara måste upp till julen?

Själv har jag inget speciellt måste förutom min ängel i toppen av granen, den är ett måste för mig... och så alla ljusstakar då... Jul för mig är mycket ljus.

Men snart är det som sagt slut och med tanke på det trista blaskiga vädret vi har här nere i sydvästra Sverige... tja då är väl det nästan lika bra.

Jag njuter lite till men får ärligt säga att jag nu ser fram mot våren...

Vad tycker ni?!


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards