filoZophie

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Zophie - 11 januari 2013 23:07

Hello alla.

Ledsen att jag tappat lite tid här men veckan har varit minst sagt kaotisk men det brukar väl första jobbeveckan efter semester vara ;)

Passade nu på att surfa runt lite och hamnade hos sköna Dilba och fastnade för ett av hennes inlägg som kastade mig själv tillbaka i tiden lite. HÄR hittar ni inlägget jag syftar på...

Hon skriver om saknaden efter en förlorad vän som inte längre finns i livet och det grep verkligen tag i mig.

För ett par år sedan gick min mormor och morfar bort och det stressiga vardagslivet gör att minnen snabbt bleknar.

Vi har ett nytt år framför oss, vi har precis avslutat det gamla och det vi avslutar verkar ibland lätt falla i glömska... även minnen...

Idag hade jag förmånen att få en kort inblick i hur släktforskning går till. En handledare visade hur man söker och tar fram gamla dokument och jag fick ge exempel. Jag ringde min mamma och frågade efter mina morföräldrars bröllopsdag, fick ett svar och sedan letade handledaren upp det gamla kyrkodokumentet som nu mer finns bevarat i databaser. Det kändes helt otroligt att se mina morföräldrars namn i snirklig skrivstil på gammalt papper på en helt modern data skärm och jag blev alderles tårögd av de minnen av mina morföräldrar som vällde upp i mig från min barndom och även från mitt vuxna liv...

Kanske är det för att jag själv fyller 40 år i år, kanske är det för att jag börjar bli sentimental men jag har bestämt mig för att detta året skall fyllas med minnen, både gamla och nya.

Jag vill inte sluta minnas men har också förstått att det kräver underhåll så nu tänker jag försöka skriva ner så mycket jag bara kan av roliga, spännande, verkliga och tråkiga saker som händer i mitt liv.

Det kanske blir en hel bok av det, vem vet, men jag tänker ändå att om det finns nedskrivet så finns jag, även om jag är borta.

Kanske är det själviskt att inte vilja bli bortglömd, kanske ska man bara kalla det en önskan om att bli ihågkommen...

Men 2013 skall för mig bli ett riktigt minnesår bland gammalt och nytt.

Vad tänker du göra med ditt nya år?!


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards