filoZophie

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Zophie - 31 juli 2013 20:30

Idag har jag och maken varit på stora blågula varuhuset.

Det som känns skönt denna gången är att vi fick tag på det mesta som stod på listan så nu kan vi förja färdigställa vissa saker som lite levt på "Hold" sedan vi flyttade in.

I tvättstugan ska vi äntligen sätta upp en bänkskiva som ska dölja tvättkorgarna och som jag kan ha mangeln på. I trollungarnas rum ska vi slänga ut barnbokhyllorna och sätta upp lite mer "storkille" hyllor som spel, leksaker och böcker kan stå på. Jag ska äntligen efter många års längtande få upp ytterligare två bokhyllor så att alla mina härliga kompisar, böckerna, kan få ta sin rättmätiga plats i mitt hem och dessutom har jag köpt en gungfåtölj som jag kan sitta och läsa i.

Det blev lite kluvet då jag hittade en riktigt fin fåtölj, lite öronlapps stuk, men även hittade en av Ikeas klassiker fast nu med gungmedar som även den var super skön. Det blev den sistnämnda kan jag meddela eftersom jag ÄLSKAR att gunga, har alltid gjort och kommer antagligen alltid att göra.

Vi passade även på att handla lite småsaker som alltid går åt och som är bra att ha.

I övrigt håller jag på att gå igenom mina säljeslådor och under resten av veckan har jag ett gäng köpare som kommer och hämtar saker, alla pengar går naturligtvis till semesterkassan då Turkiet är ett efterlängtat mål även till nästa vår.

I övrigt händer inte så mycket.

Jag återhämtar mig sakta från ryggskottet och morgondagen bjuder på en välbehövlig massage, den är jag värd.

Så nu tänker jag ta mig en kopp thé och sedan ska jag snickra ihop min fåtölj och kanske gunga mig till sömns ikväll :D


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards