filoZophie

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Zophie - 9 juni 2011 21:22

Men herre gud så svårt det ska vara att komma ikapp två veckors semester!


Idag har vi varit hemma i en vecka och vi är ännu inte på rätt köl när det gäller till exempel tvätt och städ. Jag tycker själv att jag inte gjort annat än tvättat och tvättat och visst har berget av skitiga kläder krympt men det har inte försvunnit... ännu... Och städningen då. Jag har ju knappt hunnit städa mellan varven så jag tycker att det ser lika skitigt ut som det gjorde innan. *Suck*


Jag tror att jag blir tvungen att dela upp mina veckor framöver i olika teman. Denna veckan har varit tvätt-tema och nästa vecka blir definitivt städ-tema. Veckan efter det kommer nog få bli sälj-tema, förklaring: Jag har säkert 8 kartonger med saker jag aldrig använder. De innehåller för små kläder, barnleksaker som inte används, husgeråd, udda porslin och så vidare. Allt detta skall nu plockas upp, sorteras och läggas ut på antingen blocket, tradera eller lokal säljsite. (Jag måste få väck dessa kartonger som bara står och dräller och tar plats och då säljer man det såklart så man kan spara lite pengar till nästa års resa till Turkiet så klart   ).


Under dessa temaveckor ska jag dessutom hinna med att fixa barnkalas för min nyblivne 5-åring (denna vecka), fixa födelsedagskalas för mig själv (nästa vecka), samt fixa och dona inför midsommar (nästnästa vecka). Dessutom ska jag någonstans här emellan hinna med att söka jobb så jag inte blir tokig, vilket jag snart blir. Fast just nu, med allt jag har att göra, är jag nästan (men bara nästan) tacksam att jag är utan jobb just nu   .


Så till vi hörs igen mina vänner, säger jag bara "I´ll be back"   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards