filoZophie

Alla inlägg under augusti 2012

Av Zophie - 30 augusti 2012 16:15

Hejsan hoppsan.

Jodå, vardagen gick bra tackar som frågar ;)

Den brukar ju göra det bara man styr upp tillvaron lite.

Nu styr jag upp genom att ta jobbkalendern med mig hem och planera efter den.

Det är så svårt att ha en kalender hemma, en kalender själv, en jobbkalender och så vidare. Det känns som om planerandet aldrig tar slut och det kanske är det som är så stressande.

Så nu fattar jag beslutet att jag ska leta upp en smartphone till mig som jag kan synka min jobbkalender med och sedan får det vara bra med planerande och fixande. Allt-i-ett liksom...


Och nästa vecka blir det dessutom andra bananer för då drar träningen igång igen.  

Detta ser jag verkligen fram mot då den legat nere under sommaren och det ena extra kilot efter det andra smugit sig på. Men jag har tagit tag i det redan, jag har börjat på Viktväktarna igen och denna gången har jag börjat för sista gången.

Tänk att det där med vikten ska vara så känsligt då...


När jag outade att jag skulle skriva in mig igen kom de klassiska kommentarerna "men inte behöver väl du", "men vart ska du ta de kilorna ifrån", "är inte det för folk som verkligen behöver"...

Men HALLÅ, jag BEHÖVER faktiskt.

Att jag sedan begåvats/förbannats med modellen att jag går upp jämntjockt över hela kroppen (jo det är sant, jag har till och med tjocka tår) kan väl inte jag hjälpa.

Min kropp mår inte bra, min rygg och mina knän mår inte bra, jag behöver gå ner 20-25 kilo i runda slängar för att minska belastningen på knä, rygg och leder... JAG är väl ändå den som känner mig kropp bäst, eller?!

Och nu ska jag börja respektera och behandla den på det sätt den förtjänar nämligen genom att ta hand om den och det gör jag främst genom att bli av med den övervikten jag har och börja träna mer. Punkt och slut.

Jag bryr mig inte om vad folk säger och jag säger själv inte längre till folk att jag gått med i VV om de inte direkt frågar. Detta är mitt sätt att ta hand om mig själv helt enkelt.

Det är inte lätt men det går... sakta men säkert precis som det ska och målet är 23 kilo ner så jag kommer i min otroligt nya och snygga (men på tok för lilla) bikini.

I maj hoppas jag att jag är klar och skulle jag lyckas... fel... NÄR jag lyckas så kanske men bara kanske, jag lägger ut bildbevis.

Det ni.


Puss   

Av Zophie - 29 augusti 2012 15:15

Ja, så har jag hamnat där igen...

I det där blogglimbot när det inte händer någonting egentligen.

Jag har varit oinspirerad, trött, stressad och rent av lite lat... nej förlåt, så får jag ju inte säga... jag har varit lite BEKVÄM!!!

Ibland hamnar man där, det gör alla även om man inte alltid erkänner det.

Nu kanske någon protesterar högljutt men det är faktiskt sant. För jag lovar att även om du är en sådan där som spottar ur dig ett par inlägg varje dag så finns det faktiskt tillfällen när du bara inte vill annat än att dra täcket över huvudet och bara gå och dö en smula... Har jag rätt eller har jag rätt??!!!

Om du fortfarande anser att jag har fel så lider du antagligen av så höga och outtalade krav på dig själv att det är ohälsosamt i längden eller så lider du av en sällsynt bokstavskombo som ännu inte fått något riktigt namn ännu, än mindre en möjlighet till korrekt diagnos...

Nejmen var jag taskig nu?!

Tja, det är en del av livet... Get used to it, liksom...


Nej, nu ska jag inte bli bitter för att alla andra skriver så bra och flitigt utan jag kan bara krasst konstatera att om jag inte har något vettigt att skriva försöker jag att inte skriva alls... och jag har faktiskt inte haft något vettigt att skriva om på ett tag, men det får väl bli bättring där kanske.


Just nu har jag väl inte heller direkt något att skriva om men jag tänkte att jag skulle titta in på min egen blogg och säga hej i alla fall... tala om att jag finns och lever och att jag inte har glömt er även om vissa av er kanske glömt mig... Nej, det tror jag inte heller faktiskt...


Det känns väl kanske bara som om det är dags att ta tag i sitt liv och köra på lite igen. Undrar bara varför jag kommer till den insikten när katten väckte mig 4.30 och inte lät mig sova efter det, morgonen betsod av kaos då jag är själv med barnen nu i veckan och det är skolfotografering idag och jag dessutom lyckades med konststycket att komma försent till jobbet trots den tidiga morgonen...

Jaja, shit happens och det är kanske när man är extra trött och känslig som de stora tankarna kommer över en...

Dags att ge sig ut i vardagen...


Puss

Av Zophie - 12 augusti 2012 00:08

Ideal, målbildning, fixereing...

Vilket faller dig i smaken?!

Tragik faller mig i smaken...

Om jag får välja... och det får jag för det är min blogg...

Vad väljer du?!

Är det tragiskt att vissa modekedjor bryter mot kodex, håller smalare modeller än BMI?

Ursäktar sig med att.... Är det ens värt en ursäkt?!

Vem bryr sig!

Bryr du dig?!

Gör du det?!

Vad gör du för att förhindra sexualiseringen?!

Vad gör du för att bryta mönster?!

Kanske en tom och ointressant fråga men jag ställer den ändå...

Vem är du och varför?!


Puss   

Av Zophie - 11 augusti 2012 23:35

Faktiskt en av de få tillfällen när min make vill väldigt mycket men inte kan leverera.

Han önskade länge men fell through...

Vi har dock haft en riktigt trevlig kväll och vi hoppas verkligen att det blir fler...

Vi diskuterar Legoland under morgondagen.

Puss   

Av Zophie - 2 augusti 2012 17:00

Denna sidan är helt underbar ibland och har bjudit mig på många roliga skratt.

Här är en av annonserna som ligger uppe just nu...



Jag hade älskat att få veta hur man tänker när man lägger ut en sådan här annons :)


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards