filoZophie

Alla inlägg under maj 2014

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen.

Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask.

Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig totalt då AF drog in på alla de tjänster som vi tänkte att vi skulle leverera. Därefter började ryggen krångla och då sket sig träningen vilket fick ryggen att strejka än mer vilket... ja moment 22 alltså.

I november blev svärmor dålig och gick väldigt hastigt bort vilket gjorde att man helt tappade sugen och rygg och vikt och hälsa och jobb och allt bara havererade. Julen kom och gick, visserligen inte helt obemärkt förbi, vi har ju barnen att tänka på men orken tröt och deppressionen var nära förestånden...

Men efter regn kommer solsken...

Efter jul och nyår... och viktuppgång och ryggont och allt annat elände så kom vändningen.

Jag fick ett nytt jobb.

Jag fick ett bra jobb.

Jag fick ett chefsjobb.

Och jag älskar det :)

Det är ett vikariat som gruppchef på ett stort företag men möjlighet till förlängning kan finnas har man sagt mig. Jag får jobba med det jag verkligen älskar, nämligen att utveckla människor med någon form av funktionsnedsättning. Mitt jobb är att motivera, peppa, stötta och utveckla deras självförtroende, deras självbild och självkänsla så att de vågar ge sig ut på den reguljära arbetsmarknaden igen. Ett fantastiskt roligt jobb och jag känner att jag lär mig så mycket och utvecklas så mycket själv i mitt jobb. Av den anledningen bestämde jag mig också för att ta mig i kragen och ta tag i min rygg och min vikt en gång för alla. Nu tränar jag varannan dag i 45 minuter genom att jag springer på min yngste sons studsmatta. Det är skonsamt för kroppen, ryggen och knäna och min kiropraktor är mycket nöjd med min utveckling. Kilona är det si och så med än så länge men det kommer så småningom.

Jag börjar känna mig starkare, jag börjar känna mig piggare, jag börjar känna mig gladare och det känns just nu som om möjligheterna börjar te sig oändliga för mig.

Vi får väl se vart jag hamnar och hur det går men jag har lärt mig att man alltid har ansvar för sin egen lycka och sitt eget välmående och det måste jag ta ansvar för nu.

Förhoppningsvis kommer bloggen få följa med på min nya resa, om jag känner att tiden och viljan finns...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards