filoZophie

Alla inlägg under september 2013

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen.

Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag.

På darrande ben stapplade jag in och tog plats.

Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter.

Nytt pass, en hel del nya människor men samtidigt så bekant.

Jag går på gammal hederlig husmorsgympa som jag kallar det. En blandning mellan aerobics, core, pilates, ja lite allt möjligt gör vi på våra pass. Denna gången hade vår fina ledare även blandat in lite bollywood och riverdance så det ska bli riktigt roligt att se vad detta kan utvecklas till innan höstterminens slut   

Så nu är man trött och lite sliten, träningsvärken kommer komma som ett brev på posten under morgondagen men den är så välkommen för det var så kul att vara på banan igen.

Jag hoppas också att det kan ge mig en liten boost när det gäller viktnedgången också.


Jag ock maken kör ju 5:2 och visst har jag gått ner 5 kilo på 2 månader men nu har det stagnerat lite och jag tror att det är konditionen, fysiken som behöver få sig en skjuts och så kommer det bli nu hoppas jag.


På torsdag tar vi nya tag med ett tufft och krävande e-fit-pass... det ska bli spännande. Men mer om det en annan gång, nu blir det soffhäng.


Puss   

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen.

Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt.

Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker.

Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra.

En del av er har säkert läst dagens boktips men jag tänkte ändå slå ett slag för boken:


Cirkeln


Detta är tydligen tänkt vara en ungdomsbok men jag måste säga att jag tycker att den väl kan läsas av alla.

Handlingen utspelas i Engelsfors, en vanlig stad där inget vanligtvis händer. Sex tjejer har just börjat gymnasiet och där slutar likheten mellan dem. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem. 

Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat och de måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. De vävs dock samman på olika sätt och tillslut måste de samarbeta och stå enade mot ondskan.


Mycket bra bok och lika bra är Eld som följer på denna. Nu ser jag dessutom fram mot den avslutande tredje boken som kommer snart, hösten 2013.

Boken får en mycket stark trea, på gränsen till 4 om jag få säga min mening och det får jag för det är min blogg   .

Så vill ni kura upp i favoritfåtöljen med en riktigt bra bok som inte är en deckare så rekommenderar jag denna.


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards