filoZophie

Alla inlägg den 7 april 2012

Av Zophie - 7 april 2012 23:23

Ja, så lider ännu en påsk mot sitt slut.

För egen del har jag ett 40-årskalas och en släktmiddag kvar innan jag kan tacka för mig denna påsken och få det där obligatoriska dåliga "förmycketgodisipåsk"-samvetet.

Jo, påsken är en av de högtider då jag alltid äter för mycket godis och drabbas av det där hysteriska bantningskomplexet som många med mig gör efter vissa högtider i allmänhet och påsken i synnerhet.

Det är ju bara som så att vi har en bloggträff som kommer snart och det hade varit så gott att få börja sommaren med en bloggträff och lite viktnedgång...

Jo, jag som alla andra drömmer om en viss viktnedgång men samtidigt blir jag så trött på mig själv och halva andra världen som hela tiden bara vill och kämpar för att gå ner i vikt...

Jag vet ju att vikt bara är en siffra och att det finns så mycket annat att tänka på.

Därför blev jag lite extra glad idag när jag gjorde ett av de där testen som börjar dyka upp nu, där du ska räkna ut din biologiska ålder...

Jo, visst...

Tjena...

Men jag fyllde snällt i alla nuffror och siffror som skulle fyllas i och hejsan hoppsan så var jag tio år yngre än vad mitt personnummer faktiskt anser mig vara...

Är det därför jag behövt visa ID på bolaget 3 gånger det senaste året??!!

Vad ska jag dra för slutsats av detta?!

Jo, att jag ska skita i ålder, att jag ska skita i måsten, att jag ska skita i siffror och att jag ska skita i vad andra tycker och tänker... eee... jo, det har jag ju gjort ett tag men det är kanske dags att påminna sig om detta igen   

Så nu tar jag nya friska tag, som en tio år yngre version av mig själv och sätter fart.

Jag har ett 40-årskalas och en släktmiddag att ta mig igenom i morgon...

Jag tar ett glas rött till ikväll och oroar mig för det i morgon, det är väl ändå en 29-årings sätt att se på saken?!


Puss    


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards