filoZophie

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Zophie - 21 februari 2010 00:56

Alltså förlåt mig alla personer med invandrarbakgrund, jag menar med detta inlägg INTE att vara invandrarfientlig, men GUD VAD JAG ÄR STOLT ÖVER ATT VARA SVENSK JUST NU.


Ikväll tar vi ett guld och ett brons, det är helt otroligt. Jag är ingen stor fan av sport i allmänhet, speciellt inte vintersport i synnerhet men till och med jag fastnade framför tv´n och kunde inte slita mig under jaktstarten.

Jag tillhör i normala fall den kategorin människor som absolut tycker att snö, is, kyla och vinter är helt underbart... om det sker en dag innan jul och sedan försvinner straxt efter nyår bara för att ersättas av vårvärme, sol och blommande grönska.

Med andra ord: Vinter är inte the shit i min bok!

Men maken gillar det och i brist på annat sitter jag framför datorn och spelar, F-bookar eller annat, men nu gick det bara inte att ignorera faktum. Ett helt gäng svenskar på skidor som faktiskt ligger bra till allihop och som åker som om de fötts med skidor på fossingarna... stackars deras mammor, svår förlossning...

De blir bara bättre och bättre, vi snackar teamwork, spänning, handklappar och glada tillrop när Hellner drar ifrån.   Olsson hjälper till och ligger bra till han också... spänningen är faktiskt oliiiiidlig.... tills de når mål och vi kallt kan konstatera att vi har ett guld och ett brons att plussa på i medaljlistan.

FANTASTISKT!  

Ok, jag ska villigt erkänna att jag är stolt, jag är glad, jag fällde en tår... men om någon frågar mig om jag skulle velat vara där på plats och se det live.....

nej då måste jag nog erkänna att jag hade tackat nej faktiskt.


My shit kommer i maj då vi bokat två veckor till Turkiet. Då kommer jag befinna mig i mitt rätta element. Det är sol, bad, vatten, värme, paraflaxdrinkar, shopping och god mat.... verkligen MY shit om jag ska vara ärlig. Jag ser redan nu fram mot detta även om vägen dit blir tuff. (Vad jag menar med det kommer senare framgå i min blogg och det kommer ni tydligt att märka.) Men för att återgå till killarna på skidor, som tog medaljer och som fick eloger och blommor... Ett riktigt STORT GRATTIS vill jag bara säga... hoppas ni fortsätter prestera och göra bra ifrån er, hoppas ni fortsätter med fina resultat och visar upp en god form. Då kanske, men bara kanske, jag frivilligt kollar in lagsprint eller staffetten nästa gång...


Fridens mina vänner  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards