filoZophie

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Zophie - 21 april 2010 19:05

Ville bara tacka er alla som varit inne och kollat mitt lilla krypin här på bloggplatsen. Från att ha haft bloggen för mig själv ett bra tag har jag helt plötsligt en massa besökare.


Det gör mig glad och det är ju själva tanken med min blogg.. att den ska göra mig och kanske andra glada och fulla med positiv energi.


Jag har nu skapat en liten Gastbok   för alla små gastar och spöken som besöker mig och gärna lämnar en liten kommentar. Jag är tacksam för er feedback och era kommentarer.


STORT tack till er alla vänner för att förgyller min tillvaro.


Kramen   

Av Zophie - 21 april 2010 14:45

Hej igen vänner.


Kände mig utmanad av MissVivis och kör därför utmaningen vidare. Kan ju vara lite roligt för dem som inte känner mig och vem vet, kanske även för dem som trodde att de kände mig  


En liten utmaning att skriva 10 saker om mig själv...

 

1) Jag är stadsbrutta i själ och hjärta. Visst har landet sin charm men också sina flugor och doft. No thanks!

 

2) Jag har haft ett husdjur som hette stene och det var precis vad han var, en sten i bur faktiskt!

 

3) Jag är humanist och positivist och stolt över det!

 

4) Jag älskar rostade mackor med björnbärsmarmelad och ost!

    

5) Jag har gått en 10 veckors bartenderutbildning. Gillade verkligen att få dricka på arbetstid  

  

6) Min värsta egenskap delar jag med min syster tydligen, jag är oerhört "bekväm".

 

7) Min bästa egenskap är att jag har ett oerhört stort hjärta... tyvärr kan det vara på både gott och ont men jag föredrar det goda.

 

8) Mitt favoritgodis är smörkola, den äkta varianten.

 

9) Jag har tillbringat en hel sommar på en båt. Aurum, en stor kemikalietanker där min pappa jobbade. En av mina bästa somrar, förutom Portoroz då.

 

10) Jag vill ha en tatuering till. Det står högt på min önskelista just nu och kanske till hösten...

 

Jag utmanar alla som känner sig utmanade .


Kramen   

 

Av Zophie - 21 april 2010 11:37

Halloj alla vänner och ovänner:)

Ja, ni läste rätt, idag är ovännerna också välkomna *skrattar*.


Det är väl ingen hemlighet bland dem som känner mig, att jag har ganska sjuk humor bitvis och denna hittade jag på en kanonsida som jag flitigt besöker www.tjuvlyssnat.se .

Gå gärna in där med jämna mellanrum för ibland blinkar det verkligen till och man har svårt att sluta skratta.

No dip, no dip

McDonald's, Göteborg

En manlig kund ~25 kommer fram till kassörskan ~20.
Kassörskan: Hej! Kan jag ta din beställning?
Kunden (som bryter starkt på engelska): – Kan jag få en cheeseburger with garlic dip tack?
Kassörskan : Den är tyvärr slut, vill du ha någon annan?
Kunden: What? Are you screwing me?
Kassörskan: No, but I wish I could…


Snacka om ärlig och rättfram kassörska, sådant ska premieras och därför får hon av mig veckans BITCH-utmärkelse   .

Hon var säkert inte medveten om vad hon sa med det spelar ingen roll, sådana här kommentarer livar upp den annars ganska tråkiga tillvaro vi ändå lever i som kallas vardag.


Har du gjort eller sagt något riktigt pinsamt någon gång??

Vad är det mest pinsamma du sagt??


Jag ser fram mot att få läsa era bidrag och kanske blir det du som får en utmärkelse nästa gång.


Älskar er alla... och ja, idag älskar vi även våra ovänner   .


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards