filoZophie

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Intressant... eller inte...

Av Zophie - 10 juni 2011 23:26

De som har koll på mig vet att jag har bloggat under något års tid nu. De vet att jag gillar att gnälla, att hylla, att tjata, att fråga och att ställa de där frågorna som vissa människor retar sig på.

En del har kommenterat, irriterat och funderat över det jag skriver. En del har undrat och fundrat (ja, det är ett nytt ord och jag använder det med glädje ((tack Ewa)) över meningen med vad jag skriver, vem jag är, vad jag menar, hur jag ser ut och vad f-n jag gör här ärligt talat.


Det sistnämnda står nog mina f.d kollegor för *asg*.


Nu har jag själv börjat fundera på hur många det egentligen är som vet vem jag är, hur många som känner mig som läser min blogg. Vet ni hur jag ser ut, vad jag verkligen tänker och vad jag egentligen är ute efter  ?


Är det någon som egentligen vill veta?

Jag har ofta undrat vem som döljer sig bakom ett visst bloggalias eller vem det egentligen är som däljer sig bakom de där otroligt roliga och intressanta bloggarna. Nu lägger jag således en utmaning.

Om du visar dig, visar jag mig.

Din identitet mot min.

Jag har aldrig, tror jag, visat mig själv med bild i min blogg men någon gång ska vara den första och om du gör det gör jag det.


Kommentera detta eller mitt förra inlägg och om 25 personer kommenterar så ändrar jag min profilbild till en verklig bild på mig, på den jag är, på mi persona!


I feel safe   



 
 
Danne

Danne

11 juni 2011 10:44

Har funderat likandant och när ja började blogga tänkte ja att jag skulle berätta mer och mer om mig själv med tiden, men nu funderar ja på om folk som läser bloggar bryr sig om vem man är bakom sitt alias. Ja har då aldrig fått några direkt personliga frågor... vilket ibland kan kännas lite tråkigt. Men man har kanske inte så många som verkligen följer en. Kanske annat för dig.

http://danneking.bloggplatsen.se

Zophie

11 juni 2011 17:00

Inte den blekaste Danne. Jag är själv en person som tycker om att engegera mig i andra men får sällan själv något tillbaka förutom av mina närmaste. Därför kunde det ju vara kul att se hur många som är intresserade... men som sagt... Jag känner mig ganska safe ;)
Kramen

 
Carina

Carina

12 juni 2011 09:45

Jag vet ju redan vem du är!
Fast jag har ju en bild på mig på min blogg...
Å andra sidan spelar det nog inte så stor roll. Det enda som hände efter att jag la ut min bild är att jag bara blev nyfiken på en del som kommenterade anonymt! En tjej sa att hon hade sett mig i en affär i stan där hon jobbade och kände för att gå fram och ge mig en kram. Men sen kom hon på att det kunde hon ju inte för hon kände ju inte mig! Men hon tyckte det kändes som om hon kände mig i och med att hon läser min blogg!

http://myangeljonathan.blogspot.com

 
Mammabea

Mammabea

12 juni 2011 15:58

Kul att du vill vara med i boken. Allt du behöver göra för att få chansen är att skriva ett inlägg om den. Hoppas du haft en underbar helg! :) Kram!

http://www.mammabea.se

 
Mammabea

Mammabea

13 juni 2011 13:23

Jaha jag hade missat inlägget. Självklart gills det! Kram :)

http://www.mammabea.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards