filoZophie

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Den är här nu...

Av Zophie - 4 augusti 2011 21:05

Jag kan inte tro vilken tur just jag har.

Idag när jag steg upp låg det ett grönt postpaket på mitt hallgolv. Jag tänkte i mitt stilla sinne att det nog var lite sommarkaos hos posten som delar ut så tidigt men se så var inte fallet. En kär och go liten bloggerska vid namn MissVivis hade lämnat mig en liten "present" nämligen Bloggboken.


  


Jag kunde knappt tro min lycka, att få äran att vara en av de första som skriver i den känns oerhört roligt och smickrande.


Det startade hos Linda och skall fortsätta land och riket runt är det tänkt och tanken på att jag får vara en del av detta känns jätteroligt.

Vad jag ska fylla den med, det som blir mitt odödliga bidrag vet jag inte ännu men något signifikant för just mig måste jag ju hitta.

Det enda tråkiga är ju att få den så tidigt så man inte har så många andras bidrag att läsa ännu men det ger sig väl.


Vill man ha den i sin ägo mottages fjäsk, länkningar med mera, tacksamt och gladeligen. Jag har mina aningar om vem jag ska skicka den till men är självklart öppen för roliga förslag. Tanken med bloggboken är ju också att man ska hitta nya, roliga, intressanta och spännande bloggar att läsa.


Detta blir en rolig utmaning om något, så välkomna med förslag på en bra bloggare jag kan skicka boken vidare till, kanske dig själv, en kompis eller bara någon du tycker förtjänar att få skriva i boken. Och som sagt, fjäsk, mutor och länkningar med tacksamhet   .


Puss   

 
 
Sofia H

Sofia H

4 augusti 2011 22:14

Det var en intressant bok att följa. Det kommer jag garanterat att göra. =) Hoppas att få turen att skriva i denna bok Någon gång i framtiden...förhoppningsvis snart. ;)

Själv bor jag i Lerums trakten så det är en liten bit iaf. =)

Mvh Sofia.



http://zofia.bloggplatsen.se

Zophie

4 augusti 2011 22:47

Vi får väl se vart den hamnar:)
Ha en trevlig helg.
Mvh/Zophie

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

5 augusti 2011 00:58

Hej.
De va ju en rolig grej hon har kommit på. Lycka till med att skriva i den.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Zophie

5 augusti 2011 10:10

Ja, visst är det kul :)
Jag önskar även dig en trevlig helg.
Kram

 
Vivi

Vivi

5 augusti 2011 08:15

En liten "fotnot" har läst Lindas lista ? Bloggboken får nämligen inte färdaas vart som helst, hon har redan gjort en lång lista nämligen. Gå in och kika så ser du vem du ska skicka till härnäst :)
Kramar

http://www.missvivis.se

Zophie

5 augusti 2011 10:17

Tja, då försvann ju liksom meningen med bloggboken... om man inte får välja själv vem man tycker förtjänar den :/
Jag får väl skissa upp min egen... som vem som helst får skicka till vem som helst XD
Kram

 
Anna

Anna

5 augusti 2011 09:50

Hej och godmorgon fantastiska bloggerska där!!
Jag hade tänkt att skriva den här kommentaren hur lr hur så det är naturligtvis inte bloggboken jag fiskar efter nu!!
Jag måste bara få tala om hur mycket jag gillar din blogg(som jag naturligtvis oxå länkar till!!)
Du skriver fantastiskt bra, är otroligt klok, rolig och har dessutom begåvats en ofantlig värme och kärlek, precis som om inte hälften varit nog!

Avslutningsvis vill jag önska dej och din familj en underbar helg i kärlekens tecken!

Varma hälsningar, din mesta läsare, Anna

http://Anna Skrubbe den enda bloggdrottningen

Zophie

5 augusti 2011 10:09

Hmmmm, nej det luktar inte fjäsk det minsta bara ärlighet... Jo du ligger bra till nu

 
Hanna

Hanna

5 augusti 2011 10:27

Vad roligt! Mammabea har ju en liknande bok! Det är verkligen en jätterolig idé! :) Har dock inte fjäsk att ge dig. Inte för att det inte hade varit kul att få hem boken men kanske inte tillräckligt mycket för att fjäska? Hm. Hade dock varit roligt att få veta vad du skrev i boken till slut :)?
Kram

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Zophie

5 augusti 2011 11:26

Kanske får lägga upp lite bilder på det jag skrev... vi får se.
Kram

 
Amatörornitologen

Amatörornitologen

5 augusti 2011 11:16

Verkar ju roligt./Vacker bakgrund.

http://minafaaglar.bloggplatsen.se/

Zophie

5 augusti 2011 11:25

Tackar, bakgrunden kommer från senaste resan till Side/Turkiet. Alltid lika vackert och alltid hittar man olika vackra bakgrunder att fota :)
Kram

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

5 augusti 2011 11:50

Dt är så som Miss Vivi säger att jag ahr gjort listan och meningen med bloggboken förvinner inte! För den som är sist på listan får skicka den till vem som helst! Jg gav de som inte fick skriva i Mamma Beas bok en chans nämligen!För jag vet hur väldigt gärna jag ville skriv a i den men fick ine chansen...så sedan när listan är slut går den vidare till vem som helst;)

http://hummingbird.blogg.se

Zophie

5 augusti 2011 12:20

Ok, jag förstår.

 
Alice

Alice

5 augusti 2011 13:36

Kul att du fått äran att skriva i den. Själv önskar jag att få skriva i den någongång, så det är väll bara att hoppas. ;)

Grattis igen, och ge den till någon som Du tycker förtjänar den! :)

http://ally.bloggplatsen.se

Zophie

5 augusti 2011 13:47

Tack Alice, det är roligt att bli utvald. Vi får väl se om den kommer i idn väg så småningom.
Kram

 
Tarja

Tarja

6 augusti 2011 18:53

Är inte så bra att fjäska men jag brukar kika in på din blogg då och då. Kan till och med ärligt säga att jag har snott en idé från dig :). Jag och två kompisar ska ha en bokbytar dag. Jag ska ta med varsin bok till dem och de ska göra samma till mig, så på så vis får vi två nya böcker att läsa :).
Hade varit roligt att skriva i boken, men som sagt så är jag inte bra på att fjäska :). Länka till dig behöver jag inte göra eftersom din blogg redan ligger under mina länkar :).
Ha det bäst :)

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

Zophie

7 augusti 2011 14:45

Vad roligt att ni anammat bokbytardagen, visst är det ett riktigt bra sätt att få läsa nya böcker på utan att köpa nya :)
Jag ska ha dig i åtanke när det gäller bloggboken men det finns många att välja mellan ;) Kram

 
Ankie

Ankie

7 augusti 2011 16:04

hmm nu är jag inte mycket för att fjäska utan satsar hellree på att vara rak och ärlig som vanligt :)

Då jag inte själv känner att jag har så mycket glädje att tillföra vill jag utnämna en annan fantastisk vän vars blogg troligen är i din smak eftersom du uppskattar ett gott språk:)
Kolla in goaste Michis:
http://norrkopingsbloggen.wordpress.com/author/norrkopingsbloggerskan/

http://missangela.bloggplatsen.se

Zophie

7 augusti 2011 16:15

Din ärlighet tar dig långt vännen och glädje fyller du andras dagar med vare sig du inser det eller inte. Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards