filoZophie

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

"Frågestund på bloggen" The Bitch tycker till.

Av Zophie - 17 augusti 2011 16:44

Ni som varit med mig ett tag vet ju att jag älskar att tracka ner på bloggare som stjäler min tid genom att lägga upp fjantiga uppmaningar i Rampljuset. Jag syftar inte på de som verkligen påar något intressant och spännande utan jag menar de där idiotiska och fjantiga påannonserna.  

Idag är det således dags igen och denna gången är jag bara såååååååå förbryllad.

Jag har som sagt spanat in bloggare i Rampljuset otaliga gånger och förvånas över hur många det faktiskt är som har så kallade "Frågestunder".


"Kom in till mig. Frågestund på bloggen idag mellan 18 till 21" kan uppmaningen lyda. Den lite djärvare tänker utanför den berömda boxen och påannonserar att "Frågestund hos mig, fråga precis vad du vill". Eller varför inte klassikern "Nu är de frågestund på bloggen så kom in och ställ frågor nu".


Va´fa-an..........


Jag blir så in i he-te trött på sådana skitpåannonser så jag kan spy på dem. Har du en blogg på bloggplatsen så finns det för f-n en speciell frågeruta på din blogg, ja den finns faktiskt på fler portaler än bloggplatsen. Där kan de som är intresserade av dig och din blogg gå in och ställa frågor till dig när de vill, hur de vill och om de vill... Det behövs det väl för f-n ingen speciell "frågestund" för?! Que?!

Och OM man väl går in och ställer frågan varför man har frågestund när det finns en frågeruta i bloggen... Ja då svarar de inte på den frågan ???

Det otroligt roliga är också att när man går in och kollar de där "frågestundsbloggarna" så får de nästan aldrig några frågor under sin frågestund, så varför gör man det?

Just nu är jag så trött på dem så jag ids inte spekulera i varför man påar något som redan ligger automatiskt i bloggen. Det är ungeför som att baka bullar till bagarmästarens ungar eller varför inte fråga ungar om de gillar leksaker. Det är så dumt för att det redan finns och/eller är en självklarhet.

Nej, over and out. Jag pallar inte mer idag.


Puss   

 
 
Mally

Mally

17 augusti 2011 21:22

Håller med! Rampluset har förvandlats från ett bra sätt att hitta intressanta bloggar/blogginlägg till nån form av ungdomsgård. Fruktansvärt tråkigt.

http://www.mally.bloggagratis.se

Zophie

17 augusti 2011 22:00

Word Mally, word. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Om det fanns en eller ett par intressanta bloggar om dagen man kunde hitta där innan så är det nu en eller ett par intressanta bloggar i veckan.
Ungdomsgård... *skrattar hysteriskt*. Där kommunen inte räcker till tar bloggvärlden över *fniss*
Kram på dig

 
Olgalicious

Olgalicious

17 augusti 2011 22:39

Det e ju rent ut sagt pinsamt..varför skulle man vilja klicka in på en blogg som annonserar sej med: "Kolla in min blogg, ja har dåligt med besökare i den"
Borde kanske lobotomin införas igen? Lr har den redan det i ett topphemligt experiment? Näe inte vet ja..det suger bara!!

http://olgalicious.bloggplatsen.se

Zophie

18 augusti 2011 09:34

Oh min bloggudinna Olgalisious, vi är på helt samma nivå. Jag förespråkar absolut införandet av lobotomi igen. Yes yes. Det finns gott om behövande där ute. Jag är dock även inne på din tanke om att det redan finns därute som toppsecret experiment. Gå man in på vissa av bloggarna i rampljuset speciellt så kan man ju tydligt se att vissa redan fått ingreppet utfört:)
Puss på dig!

 
Anna

Anna

18 augusti 2011 01:40

Håller med Mally, det e en ungdomsgård med blättanblifrågor..
Har ändå i ett svagt moment haft funderingen att fråga på någon av alla dessa frågestunder varför himlen e blå eller varför fiskar simmar i vattnet... Å vilket var först? Hönat eller ägget.... Inte ens Fråga Lund har ju svar på det.. Hade ju kunnat bli intressant..

Tack för ditt tidigare besök hos mig.

Å bara för att jag kan att jag kan, en BAMSEKRAM där folk får glo hur mycke de vill.. :)

http://annalandin.bloggplatsen.se

Zophie

18 augusti 2011 09:27

Du é rolig du;)
Jag har även försökt ringa Eniro som ska ha svar på allt men inte heller de kunde svara på vilket som kom först hönan eller ägget. Då ville jag ha mina pengar tillbaka men se det gick inte. Hmmmm, jag håller mig nog till mina egna teorier:)
Bamsekram tillbaks

 
nilsen

nilsen

18 augusti 2011 06:15

Klockrent inlägg,
Har också funderat över det där, och sedan kan man ju undra om folk känner sig som kändisar när de skriver sådär, som om hela världen vill veta allting som går att veta om personen ifråga. Hmmm...:P

http://nilsen.bloggplatsen.se

Zophie

18 augusti 2011 09:24

Jag håller med i din fundering...
Hmmmm...
Kram

 
Carina

Carina

18 augusti 2011 09:35

Skulle tro att de blivit inspirerade av Fredrik Backmans blogg! Han har bloggfika varje torsdag kl 20.00 och förra veckan var det visst rekord med över 1000 kommentarer under bloggfikan! Men ska man ha en sån grej krävs det ju onekligen att du har jäkligt många besökare och att besökarna har något vettigt att komma med!

http://myangeljonathan.blogspot.com

Zophie

18 augusti 2011 09:46

Nope, jag vill inte sammanlänka Herr Backmans blogg med fjortisarna som fjäskar efter inspiration. Herr Backman är en man med vettiga åsikter, humor, värme och MYCKET stor intelligens. Hans bloggfika är ett forum för uttryck hos sina läsare inte ett sätt att själv fiska mer inspiration.
Hoppas jag i alla fall inte;)
Kram

 
Carina

Carina

18 augusti 2011 11:34

Nu menade jag ju inte att Backman fiskade läsare via sin bloggfika! För han behöver verkligen inte fiska läsare... Jag menade att de som gör på det sätt du beskrev försöker HÄRMA honom och på så sätt fiska läsare till sina meningslösa bloggar! Skrev ju det ju....! Inte att Backman söker inspiration, utan att fjortisarna söker inspiration i Backmans blogg...

http://myangeljonathan.blogspot.com

Zophie

18 augusti 2011 11:49

Kejrrå ;)
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards