filoZophie

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Godmorgon världen

Av Zophie - 22 april 2010 10:09

Hjärtat är fullt utav dig, jag har allt man kan önska sig... *sjunger*


Idag har jag en riktig Freda´   , bokstavligen.

Dagen började med att min fantastiska kiropraktor Amelie fixade till min lite kärvande rygg och nacke. Bara efter den behandlingen lättade ju livet lite och sedan kör man hem i strålande sol för att äta en frukost bestående av te och en stoooooor bit vattenmelon. Kan en dag börja bättre:)


Dessutom är jag glad att det är så många som hittat till min blogg och igår slog jag faktiskt besöksrekord på bloggen - Heja mig!!! Och Heja er också så klart   , stort tack för det alla.


Dagen kommer fortsätta med lite allmänt röj här hemma och sedan kommer underbara A. för torsdagslunch för att avlösas av min bästa LaMor som vill fika lite med sin dotter och sina barnbarn. Efter det hämtas svärmor som får passa lilltrollet medan vi föräldrar tar vårt stora troll på utvecklingssamtal...  vi måste ju hålla koll så att han vecklar ut sig ordentligt och kvällen avslutas med god middag och planering av de kommande veckorna för nu händer det saker lite hit och dit tycker jag.


Tänk vad livet kan vara underbart om man bara tar sig tid att njuta av det. Tyvärr fastnar man nog ofta i vardagens spår och tragglar på dag ut och dag in men jag måste slå ett slag förr att slå sig fri och ta sig tid att njuta, vad har du annars livet för?!

Och ärligt talat, vad är det värsta som kan hända om du gör slut med den där destruktiva människan, säger upp dig från det där urtråkiga jobbet eller ber din nedlåtande faster dra åt pipsvängen??? Jag lovar och svär att jorden inte kommer gå under, du kommer inte drabbas av hagel och drivis och du kommer definitivt inte behöva dras med en massa extra negativ energi... du kommer helt enkelt få det lite lättare att andas och en möjlighet att njuta lite extra av livet istället.

Så gå  inte och fundera, gå inte och älta, gå inte och dra saker och ting i långbänk utan gör som jag, lev efter Nikes motto : Just do it!!!!


Lev väl och puss   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards