filoZophie

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Kärlek:)

Av Zophie - 22 april 2010 14:35

Klicka på bilden för att se hela:)


Rose Is Rose - April 22, 2010


Visst är det underbart, det där första vårplasket i den nyuppståndna vattenpölen:) När solen tittar fram och det är sådär lagom varmt och den fina lilla pölen bara finns framför dina fötter. Så underbart att få plaska till med foten så att det svätter åt alla håll och kanter.

Men nog om det.


Jag är så glad och lycklig för min finaste A. har varit här på torsdagslunch och tycker ni att jag är piggelin och fylld av energi i normala fall skulle ni se mig när jag haft A. på lunch. Hon ger mig så extremt  mycket energi och fyller verkligen på min energibägare och det är jag henne sååååååå tacksam för. Jag hoppas verkligen att hon känner samma sak när hon åker härifrån och tillbaka till "The hell hole"   .

Ett bevis för hur mycket jag får av henne är min älskade LaMor´s kommentar när hon var här straxt efter att A. hade åkt... - Älskade unge, jag har inte sett dig så här glad på flera år... (Närmare 1 1/2 år om vi ska vara noga;))


Men nu är det min tur och jag är lycklig lycklig lycklig...

Jag tror att Uno Svenningsson och Freda´sa det bäst:


Här finns ingen rädsla, ingen bitterhet

Doften av frihet ger mig strykan tillbaks

Och min ande är fri

Jag skall låta mina fötter trampa en ny stig

En helt ny stig


Idag är den första dagen på resten av ditt liv... Hur vill du tillbringa den???


Fridens vänner   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards