filoZophie

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Zophie - 8 maj 2010 16:43

Hejsan vänner, har ni saknat mig   ?!


Jag är ledsen att det inte blev något inlägg igår men här kommer i alla fall en vettig förklaring. Jag var nämligen ute med ett par tjejkompisar i torsdags. Det blev lite smaskiga kycklingvingar och en hel del gott rosévin till det. Stämningen var på topp och vi fick avhandlat både det ena och det andra. Tyvärr blev det kanske ett glas rosé för mycket eller så var det något annat...

För när jag vaknade i fredags var jag ganska ok, men så fort jag stoppade något i magen så vart det toaletten nästa. Hela dagen pågick detta och jag misstänker faktiskt att det kanske inte var vinet som var problemet utan något jag åt??? 


Inte ens idag är jag helt ok. Det bubblar och fräser i magen titt som tätt och jag tror att det kanske är en liten bacelusk som bosatt sig i min mage... en liten verkmästare om man så vill, som inte är på ett allt för soligt humör...


Vilken tur dock att detta inte hindrar mig från att HA ett soligt humör i alla fall. Dagen har tillbringats på loppis med barnen och en något motvillig make men vi har haft trevligt och hittat ett eller annat fynd. Det jag blev mest nöjd med under dagen var ändå att vi faktiskt hittade det jag var ute efter nämligen ett barnset golfklubbor till äldsta sonen. Deras morfar spelar ibland och båda mina söner lånar med glädje hans klubbor och slår lite bollar när vi är där, så nu har de fått ett eget set med klubbor som är lite mer anpassade för dem. Och billigt var det, 75 spänn för bag och 7 klubbor, det tycker i alla fall jag var ett fynd.


Mer än så har väl inte hänt för min del.... förutom... förutom... att jag har fått säga hejdå till min lilla pärla. Min älskade bil såldes och levererades i fredags   , tråkigt men ett måste. Jag vet att vi verkligen inte behöver en stor bil nu när det är bestämt att vi inte ska ha fler barn och vi inte har en massa packning och vagn och sådant att tänka på, men det var ändå lite sorgligt för lille bilen har tjänat oss väl. Men han får det nog bra hos sin nya familj och jag får ju nöjet? att leta upp en lite mindre och billigare bil. Så har ni tips och ideer på bilar, modeller, färg och annat så skicka dessa tips till mig.


Nu ska jag ut på blocket och kolla läget och jag håller er uppdaterade.


Puss  

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards