filoZophie

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Zophie - 22 april 2010 14:35

Klicka på bilden för att se hela:)


Rose Is Rose - April 22, 2010


Visst är det underbart, det där första vårplasket i den nyuppståndna vattenpölen:) När solen tittar fram och det är sådär lagom varmt och den fina lilla pölen bara finns framför dina fötter. Så underbart att få plaska till med foten så att det svätter åt alla håll och kanter.

Men nog om det.


Jag är så glad och lycklig för min finaste A. har varit här på torsdagslunch och tycker ni att jag är piggelin och fylld av energi i normala fall skulle ni se mig när jag haft A. på lunch. Hon ger mig så extremt  mycket energi och fyller verkligen på min energibägare och det är jag henne sååååååå tacksam för. Jag hoppas verkligen att hon känner samma sak när hon åker härifrån och tillbaka till "The hell hole"   .

Ett bevis för hur mycket jag får av henne är min älskade LaMor´s kommentar när hon var här straxt efter att A. hade åkt... - Älskade unge, jag har inte sett dig så här glad på flera år... (Närmare 1 1/2 år om vi ska vara noga;))


Men nu är det min tur och jag är lycklig lycklig lycklig...

Jag tror att Uno Svenningsson och Freda´sa det bäst:


Här finns ingen rädsla, ingen bitterhet

Doften av frihet ger mig strykan tillbaks

Och min ande är fri

Jag skall låta mina fötter trampa en ny stig

En helt ny stig


Idag är den första dagen på resten av ditt liv... Hur vill du tillbringa den???


Fridens vänner   

Av Zophie - 22 april 2010 10:09

Hjärtat är fullt utav dig, jag har allt man kan önska sig... *sjunger*


Idag har jag en riktig Freda´   , bokstavligen.

Dagen började med att min fantastiska kiropraktor Amelie fixade till min lite kärvande rygg och nacke. Bara efter den behandlingen lättade ju livet lite och sedan kör man hem i strålande sol för att äta en frukost bestående av te och en stoooooor bit vattenmelon. Kan en dag börja bättre:)


Dessutom är jag glad att det är så många som hittat till min blogg och igår slog jag faktiskt besöksrekord på bloggen - Heja mig!!! Och Heja er också så klart   , stort tack för det alla.


Dagen kommer fortsätta med lite allmänt röj här hemma och sedan kommer underbara A. för torsdagslunch för att avlösas av min bästa LaMor som vill fika lite med sin dotter och sina barnbarn. Efter det hämtas svärmor som får passa lilltrollet medan vi föräldrar tar vårt stora troll på utvecklingssamtal...  vi måste ju hålla koll så att han vecklar ut sig ordentligt och kvällen avslutas med god middag och planering av de kommande veckorna för nu händer det saker lite hit och dit tycker jag.


Tänk vad livet kan vara underbart om man bara tar sig tid att njuta av det. Tyvärr fastnar man nog ofta i vardagens spår och tragglar på dag ut och dag in men jag måste slå ett slag förr att slå sig fri och ta sig tid att njuta, vad har du annars livet för?!

Och ärligt talat, vad är det värsta som kan hända om du gör slut med den där destruktiva människan, säger upp dig från det där urtråkiga jobbet eller ber din nedlåtande faster dra åt pipsvängen??? Jag lovar och svär att jorden inte kommer gå under, du kommer inte drabbas av hagel och drivis och du kommer definitivt inte behöva dras med en massa extra negativ energi... du kommer helt enkelt få det lite lättare att andas och en möjlighet att njuta lite extra av livet istället.

Så gå  inte och fundera, gå inte och älta, gå inte och dra saker och ting i långbänk utan gör som jag, lev efter Nikes motto : Just do it!!!!


Lev väl och puss   





Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards