filoZophie

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Zophie - 11 juli 2011 17:22

Jo, det var ju det här med att jag varit lite busig och här kommer uppdateringen.


I fredags lyssnade jag på lokalradion och fick höra att man kunde skicka ett sångogram till någon som hade något att fira. Sagt och gjort, jag skickade iväg ett litet mail.

Det är ju nämligen som så, att är det några som har anledning att fira i år så är det mina älskade föräldrar. De fyller båda 65 år med ett halvårs mellanrum och de har dessutom nyligen gått i pension. Bara det är ju värt och fira men se det kommer mera. Förutom det som redan har och ska firas så firar mina föräldrar hela 40 år som gifta detta året.

Den 17 juli är den stora dagen och allt detta sammanräknat gör att vi på lördagen den 16 juli ska ha en stor 170 års-fest med släkt, vänner, grannar och lite annat löst folk  .


Jag tillhör ju dessutom den lite busiga kategorin människor så självklart ville jag uppvakta mina föräldrar lite extra med ett sångogram, speciellt med tanke på att jag visste att min LaMor gillar sångerskan som den lokala radiokanalen använder sig av för just detta ändamål nämligen Laila Adele. I realiteten trodde jag kanske inte att vi skulle ha turen att bli utvalda men se ibland får lyckans gudinna för sig saker och i morse ringde de från radion och meddelade att visst hade de valt ut oss.


Hur det lät och hur det blev kan ni lyssna på här:

Tyvärr ligger ekot och en låt med Plura före själva programpunkten men det är ändå värt att lyssna på tycker jag.


Mina föräldrar blev överraskade kan jag ju lugnt säga men det var en bra överraskning och de kände sig nog lite uppvaktade och glada tror jag nog.


Detta är inte heller första gången jag beter mig busigt när det gäller överraskningar till min mor. För 5 år sedan när hon fyllde 60 visste jag att det egentligen bara fanns en enda sak som min mamma önskade sig. Sagt och gjort talade jag om för min syster och min pappis att det var bara att plocka fram den STORA plånboken. Tur och retur USA - Sverige beställdes och i present på sin födelsedag dök hennes allra bästa vän upp från det stora landet i väst. Att placera mamma i soffan och sedan smyga sig in tillsammans med hennes bästa vän och sjunga Happy birthday är nog en av de saker jag är allra mest stolt över i mitt liv. Att se mammas förvånade min och totala lycka samt se de största krokodiltårarna trilla ner för hennes kinder... Ja jag kan bara säga att det var ett av mina mest stolta ögonblick och jag fäller en tår själv än idag när jag tänker på det. 


Det var nog det hela för idag men tro mig, följer ni mig hittar ni säkert mer bus... förr eller senare, när man minst av allt anar det.

Nu ska busiga jag gå ut till min mamms och hjälpa henne i köket. Grille står på menyn idag och det lär slinka ner änev ett eller två glas rosé.

Tills vi hörs igen...


Puss   




Av Zophie - 11 juli 2011 12:22

Idag har jag gjort något busigt.

Jag har gjort något som jag kanske inte skulle ha gjort... men jag gjorde det ändå.


Vill ni veta vad det var?!


Svaret kommer senare under dagen när jag själv vet hur buset gick   .


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards