filoZophie

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Zophie - 8 september 2011 09:00

Vilken talang skulle jag vilja ha och varför.

Hmmm, det var en bra fråga. Snackar vi talang som i att kunna steppa eller snackar vi mer förmåga som att kunna flyga???

Nej, jag går nog på talangen tror jag och då skulle jag vilja...

Ah, helt klart skulle jag vilja kunna dansa som Shakira. Enkelt.

Varför, ja även det blir enkelt att svara på. Jag skulle vilja kunna dansa som henne därför att hon har total kontroll över sin bukmuskulatur. OM jag hade haft den förmågan hade det för mig inneburit att jag med stor sannolikhet hade sluppit väldigt mycket värk.

Jag har ju lite problem med min rygg, låsningar, muskelknutor med mera och det går inte många dagar på en månad då jag inte har ont alls. Jag har dock lärt mig att hantera smärtan och jag fungerar ganska bra i vardagen ändå. Men tänk att få möjligheten att ha den kontrollen över bukmuskulaturen som Shakira har, då hade jag kanske inte behövt ha ont över huvud taget. Det är ju så att mina ryggproblem bottnar i en riktigt taskig bukmuskulatur. Det är med bukmusklerna du bär upp din kropp och eftersom mina är tämligen underutvecklade så kompenserar ryggen hela tiden upp det buken inte klarar av vilket leder till...

Tada` ryggsmärtor såklart.


Jo, jag vet att det bara är att sätta igång och börja träna men mitt problem har gått så långt att jag börjar träna, får låsningar och tränar inte förrän kiropraktorbesöket och efter kiropraktorbesöket börjar jag träna vilket ger mig låsningar igen som gör att jag måste... ja, lite moment 22 alltså.

Nu har jag börjat fundera på att ta två månader på starka värktabletter och träna järnet och skita i smärtan. På dessa två månader hinner jag kanske bygga upp lite muskler som gör att kiropraktorbesöket kanske håller sig längre...

Tja, jag vet inte.

Något måste göras, jag vet bara inte riktigt vad just nu.

Jag får jobba på det.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards