filoZophie

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Zophie - 12 september 2011 17:28

Denna blir enkel.


Mitt favoritcitat, alla kategorier, är "Döm aldrig en människa innan du gått tusen mil i hennes moccasiner" Detta är ett gammalt indianordspråk och jag tycker att det är både intelligent sagt och mycket tänkvärt.

Jag har ju ett följdordspråk på detta då "Döm aldrig en människa innan du gått tusen mil i hennes moccasiner... om hon inte är en fjortisbloggare med dåligt språk, usla värderingar och noll empati". Skämt åsido.

Jag försöker att inte dömma innan jag fått alla fakta men ibland blir jag bara så arg och då är det lätt att man dömmer ut innan man gjort en grundlig undersökning. OM man dock har gjort en grundlig undersökning tycker jag f-n att det är helt ok att dömma och fördömma bara man kan stå för det.


Ett annat citat som jag myntat själv är "Det finns inga problem bara nya utmaningar". Med det menar jag att vi människor ofta sätter upp hinder för oss själva utan att egentligen tänka efter vad det är vi faktiskt klarar av. Vi ser gärna vissa saker som något ouppnåligt när det egentligen bara krävs lite jävlaranamma och en hel del envishet för att faktiskt fixa det vi trodde skulle vara en omöjlighet.


Ett annat citat jag tycker är ganska kul är "when everything goes right, then go left". Jag vet inte vem som myntat det men jag har läst det på en av mina vänners FB sida, det kan vara hon själv som sagt det men hon kan också ha hämtat det från någon så jag låter upphovsmannen vara osagd. Jag tycker att det är lite kul för jag tolkar det som att man inte ska rätta in sig i ledet, inte nöja sig med vardag, inte acceptera likgiltighet utan det är meningen att man ska sticka ut, göra något oväntat, vara lite wild and crazy...

Och jag gillar wild and crazy   .


Det var vad jag hade idag. I morgon blir det mer... men av vad?! Ja, den som lever får se och den som läser min blogg får veta.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards