filoZophie

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Zophie - 27 januari 2012 23:10

Idag har jag handlat lite...

Jag var inne i en sådan där prylaffär som jag absolut inte ska gå in i, för jag kan inte gå ut ur den utan att köpa en massa... men denna gången lyckades jag gå ut ur butiken med endast två varor. Den ena var en magnetklämma som man sätter på kylskåpsdörren och med miniräknare...

Den var faktiskt till min make...

Det andra var....

Ja, jag vet inte vad jag ska säga...

Jag köpte ett miniostron.

Fattar ni???

Nej, det var knappt att jag gjorde heller men jag försöker...

Det var ett litet litet ostron och innuti låg en liten liten pärla. Det utannonserades som en lyckopärla och den kostade inte över femtilappen men jag tyckte den var lite kul, den var lite läskig och jag ville testa...

Jag är ju som en fyraåring där...

måste...

TESTA...

Sagt och gjort, jag köpte den lilla paketen och tog hem den och öppnade den tillsammans med min yngste son. Det VAR verkligen som ett litet miniostron marinerat i destillerat vatten och alkohol, och det var bara att böja och bända innan jag fick upp den. Innuti låg en pärla, faktiskt ganska fin och man kunde tyda pärlans betydelse på färgen. Min pärla skulle stå för rikedom.


Så nu sitter jag här...

Och väntar...

På lottodragningen...

Och min miljonvinst...

För en fejkpärla sa ju det...


Och om inget händer på lotto i morgon...

Kan jag reklamera min pärla då???

Eller ska jag köpa en till och hoppas på bättre tur nästa gång?


Puss   

Av Zophie - 27 januari 2012 11:10

Jag såg nyss ett inlägg på rampljuset.

Texten löd "Viktblogg - Idag är jag stark".

Jag kan bara konstatera att, det är inte jag...

Jag åt precis en skumtomte   


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards