filoZophie

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Zophie - 22 januari 2012 12:38

Jaha, då kom den så... vintern.

I helgen har stora vita flingor dalat mot marken. De har fått stanna kvar också, de har inte bara smält bort och blivit blask utan marken har under helgen blivit vitare och vitare... Lite rasistiskt om man ska tänka så men samtidigt kalla fakta. Det är många som längtat så efter detta och Grattis till er, nu är den här... vintern, snön och med den kommer halka, kyla och blask som sig bör en svensk vinter.

Jag är ingen direkt fan av vinter. Jag tycker inte om kyla, isande vindar och det där vita som trillar från himlen då och då. Jag är absolut inte personen som betalar för en skidresa. Jag följer gärna med om det är gratis och jag är en j-vel på att sitta framför brasan och köra lite After Ski men snö är inte mitt element.

För barnens skull är det ju kul och det som kommit nu kan väl ligga kvar tills efter sportlovet men sedan vill jag ha värme, sol och grönskande knoppar och blad.

Jag åker på solsemester, njuter av ljuset, ljumma vindar och jag älskar värme.

Jag brukar säga, till hälften på skoj med en underton av allvar, att jag ska kremeras när jag dör... och jag behöver inte vara riktigt helt död när de slänger in mig i ugnen ;P

Av den anledningen tänker jag nu sätta mig i soffan och mysa, vira in mig i min pälskling (pälsig pläd) och tända en brasa och förtränga att jag under sena eftermiddagen måste ge mig av, ut i kylan, för att hämta upp och betala diverse loppisfynd...


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards