filoZophie

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Summa sumarum av en helt vanlig lördag...

Av Zophie - 18 mars 2012 12:26

Igår var en helt vanlig lördag som alla andra... för vissa...

För min äldsta trollunge låg spänningen på topp för igår var det uttagning till delfinalerna i schackfyran.

Schackfyran är precis vad det låter som, det är en tävling för fjärdeklassare i just schack. Min son har spelat i några  år men brukar vara ganska dämpad gällande sin kompetens på området då han oftast förlorar... mot datorn. När han spelar mot klasskompisar går det ganska bra och om jag själv får säga det så är han väldigt duktig. I går var det så dags för uttagningarna och det var åtta anmälda skolor. Sju av dem skulle gå vidare det var resan klart och två av skolorna hade dessutom ganska många deltagare vilket borgar för många poäng baara för det men det är en tävling och allt kan faktiskt hända. Barnen får spela fem omgångar och de möter då motståndare från de andra skolorna.

Första och andra omgången såg mycket bra ut och vår skola tog ledningen tätt följd av den andra skolan som hade många deltagare. Tredje omgången blev väldigt spännande och det var många i trollets klass som visade bra resultat, vi låg dessutom fortfarande i ledning och mitt troll hade hittills vunnit alla sina matcher tillsammans med en annan kille i klassen. Fjärde omgången drog vi i från med en klar ledning och nu var det mitt troll och den andra killen i klassen som hade vunnit alla sina matcher. Dessa två killar är dessutom bästa kompisar så det var ju även en  liten intern kamp dem två emellan...

Sista spelomgången gick lysande för de flesta av eleverna i klassen och när mitt troll och den andre killen spelat färdigt var vi alla nyfikna på hur det gått i deras matcher...

Den andre killen hade förlorat sin match och mitt troll.... HAN VANN   .

Klassen tog hem förstapriset i tävlingen med god marginal och min son var den enda av 24 deltagare som vann alla sina matcher och de andra eleverna gratulerade honom till att vara den nye schackmästaren. Jag blev så glad och så stolt över min son och hoppas att  han tar denna fantastiska prestation med sig i tanken nästa gång han förlorar mot datorn.

Stolt mamma är jag idag   


Puss   

 
 
Svartlok - Den där Teskedsmamman

Svartlok - Den där Teskedsmamman

18 mars 2012 13:31

Nämen OJ!!!! Grattis till Trollet! Det var häftigt!

http://www.teskedsmamman.se

Zophie

18 mars 2012 21:31

Ja, jag tycker faktiskt det var superhäftigt :D Tack, jag ska hälsa honom ditt grattis :)
Kramen

 
Carina

Carina

18 mars 2012 22:38

STOOOOOR grattis-kram från oss!
Förstår att du är en stolt mamma!
Visst, du är ju givetvis ALLTID (nästan...) stolt över dina troll, men lite extra efter en sådan prestation!

http://myangeljonathan.blogspot.com

Zophie

19 mars 2012 17:06

Man blir ju extra stolt vid ett sådant här tillfälle... Och tävlingarna fortsätter och jag hoppas jag får vara stolt lite till... men det viktiga är att han tycker det är kul .)
Puss

 
Vivi

Vivi

19 mars 2012 11:17

Det var minsann inte dåligt! Men vi vet ju hur smart den fina killen är <3 du ahr all anledning att vara stolt, tom jag blir lite stolt !
Kram

http://www.missvivis.se

Zophie

19 mars 2012 17:05

Klart vi ska vara stolta över vår kille :) Vi får gotta till det lite i helgen för honom.
Puss

 
Anna

Anna

19 mars 2012 16:42

Härligt!!

Det får mej att tänka på när min äldsta hade sin första innebandy match!
Det var lagets första match och det var på borta plan!
Jag satt där på läktarn och följde matchen med spänning, när DET som man knappt vågat drömma om plötsligt hände!
Mitt lilla, vackra barn satte 1-0 målet!!

Jag som trodde att jag var en ganska cool innebandy-morsa rördes till tårar och jag var antagligen världens stoltaste och lyckligaste morsa som gått i ett par skor...ever!!
Så jag kan verkligen förstå din känsla i helgen!!:)

Kramen

http://Anna-den enda bloggdrottningen

Zophie

19 mars 2012 17:04

Tack Anna, jo jag är nog fortfarande lycklig och stolt :)
Det är speciellt när ens barn bevisligen är bäst ;)
kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards