filoZophie

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Jag sa ju det...

Av Zophie - 19 september 2011 17:27

Sitter här hemma och väntar på matleverans.

Jag ringde maken och satte skåpet på plats, vill han att ungarna ska få mat så får han fixa det. Svaret kom snabbt: Det blir pizza idag... i alla fall till killarna för jag vill inte ha...

I två dagar har jag haft ont i skinnet och haft riktigt on när jag tagit i något varmt eller kallt och jag har även haft muskelsvaghet. Bara i vänster arm så det har ju känts lite udda. Sökt på olika saker på nätet men var man inte sjuk innan så blir man ju det efter att ha sökt på diverse symptom jag har kan jag ju bara konstatera att jag har allt ifrån influensa eller förkylning till fibromyalgi eller vissa olika sorters tumörer av olika slag. Jag tog det säkra före det osäkra och tog tempen (hade nästan 39 grader), en Ipren, gick och vilade. Kan nu, återigen i vaket tillstånd, konstatera att JO VISST, JAG VAR SJUK.


Så om ni uräktar tänker jag dra täcket över huvudet, försätta mig själv i säng-koma och stiga upp i morgonbitti.


Idag blir det ingen puss, jag vill ju inte smitta er;)

Jag nöjer mig med att säga


Ha det   

 
 
Hanna

Hanna

19 september 2011 19:28

Åh, gud vad jobbigt att vara sjuk. Låter inte dirket som en kul sjukdom heller - vet dock inte vilken sjukdom som är kul att ha, skrattsjukan kanske om den finns? Fy. Har också varit sjuk nu ett tag. Men jag har i varje fall haft en vanlig hederlig förkylning. Inga kroppsdelar som konstrar eller så i varje fall.

Hoppas du kryar på dig snart!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Zophie

20 september 2011 09:31

Tack Hanna. Nej det är aldrig kul att vara sjuk... fast jag håller med om att jag gärna hade haft skrattsjuka:) Det låter i alla fall lite mysigt ;)
Kramen

 
Carina

Carina

20 september 2011 08:44

Oftast bättre att ringa doktorn än att sitta på nätet och skrämma upp sig själv! Krya på dig älsklingen, hoppas du blir frisk fort!

http://myangeljonathan.blogspot.com

Zophie

20 september 2011 09:30

Tack gumman, och nej jag ska aldrig mer ragga symptom på nätet :/
Puss

 
Vivi

Vivi

20 september 2011 09:06

Ush stackars !!! :( Hoppas det går över snabbt, men du har nog en influensasväng för då brukar man bli lite öm både här & där!
Krya på dig !!!
Puss!

http://www.missvivis.se

Zophie

20 september 2011 09:30

Tack för omtanken, den värmer... och värme behöver jag absolut just nu :P
Puss

 
Anna

Anna

20 september 2011 09:42

Krya på dej så mycket!
Själv har jag befunnit mej i något slags varken eller tillstånd ett tag nu.
Är inte sjuk men känner mej inte speciellt frisk heller!

Ha det så gott och hoppas du ser ljuset i tunneln snart!:)

http://Anna Skrubbe den enda bloggdrottningen

Zophie

20 september 2011 09:47

Tack vännen.
Och jag lovar, du är inte frisk någonstans XD Skämt åsido, vet vad du menar med varken eller tillståndet och det är inte heller kul.
Ljuset i min tunnel får vara du då ;P
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards