filoZophie

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Moder, håll dig frisk.

Av Zophie - 31 januari 2012 12:46

Där har ni svaret på vad som gör en lycklig familj.

Nej nej, glöm allt ni hört om kravlös kärlek och respekt för varandra, även om detta finns i familjen så överlever inte familjen utan en frisk moder och lite planering. Jag ska förklara vad jag menar.

Idag var det nämligen högst nära att jag begärde och krävde in skilsmässa från min familj. Jag tycker nämligen att det är lika förundrande varje gång jag (läs MODERN) blir sjuk och hela familjen verkar haverera.

Jag är nu nämligen sjuk: Ja, ni som hängt med ett tag vet ju att det är små bin i mina hålor som spökar men dem ska vi inte tala om nu, vi ska bara konstatera faktum att jag är sjuk. TROTS att jag är sjuk förser jag min familj med lagad mat på bordet, plockar in och ut ur diskmaskinen samt kör en tvätt eller två... för det vet ju alla att disk och tvätt är inget som gör sig självt liksom...


I morse konstaterade mitt äldsta troll att han skulle på utflykt IDAG. Jo, han hade nog nämt det vid tillfälle men jag är sjuk och när bin tar över mina hålor så flyger de gärna iväg med olika fakta och information och jag vet inte riktigt vart alla de där sakerna tar vägen. Jag tycker ju dessutom att det borde vara fler än jag som noterar olika saker och skriver upp dem, men så är tydligen inte fallet. Således fanns det bara en sak att göra i morse inför dessa nya uppgifter...

Var det någon som sade, tala med hans far???

Jo, se det hade varit en trevlig sak att göra men det fungerar inte riktigt så i vår familj, nej fadern hade i sådana fall beställt en hämtpizza för utkörning till utflyktsmålet lagom vid lunchtid och det kändes kanske lite i onödigaste laget. Alltså var det bara att snällt pallra sig upp och ställa sig vid spisen och brassa krabbelurer. Att trollet dessutom skulle ha hjälm och pulka resulterade i en tripp ut i förrådet också för att genomsöka diverse kartonger för att tillslut hitta hjälm och stjärtlapp i alla fall. Fadern såg till att de små trollungarna fick i sig frukost och packade ner övriga kläder och annat i sina väskor i alla fall och sedan körde han dem till dagis respektive skola.

Kvar står jag i dörröppningen, vinkar hejdå medan kallsvetten pärlar fram och jag riktigt känner hur det trycker över bihålorna och jag börjar skaka i kroppen.

Nu kommer jag således till min poäng.

Hur kommer det sig att en familj ofta, inte alltid, men ofta står och faller med en sjuk mamma?! Jag kan ärligt säga att jag inte vet vad maken hade gjort om han varit ensam hemma med dessa fakta framför sig? Jag kan inte säga att han inte hade löst det men samtidigt är jag tveksam till om han faktiskt hade gjort det. Hur kommer det sig att det allt som oftast är mödrar, kvinnor, som lägger upp planerna, middagar, fixar utflyktsmaten, kommer ihåg gympapåsen och så vidare? Hur är det möjligt att det alltid finns nya toarullar i badrummet, klipptid i kalendern och presenter till det där kalaset? Jag undrar och fundrar, hur kommer det sig att det är så? Och självklart blir förljdfrågan är det bara vår familj eller finns det fler???

Jag bara filozopherar lite kring ämnet och slänger ut frågan i cyberrymden...


Puss   

 
 
Ingen bild

Lamor

31 januari 2012 17:45

Våra älskade döttrar har ärvt förmågan att ställa upp medvetslösa av sina mammor, tyvärr - f´låt min sötis...:/

Zophie

31 januari 2012 18:08

Jag VISSTE det... allt är DITT fel XD
Men jag förlåter dig eftersom mina trollungar tycker att jag självklart är världens bästa mamma... och även det kommer ju någonstans ifrån ;)
Puss

 
Vivi

Vivi

1 februari 2012 11:15

Det känns som om jag alltid har lite svårt att beskriva, men jag blir glad om budskapet över hur tacksam jag är och hur mycket jag älskar dig har gått fram :)
Puss !

http://www.missvivis.se

Zophie

1 februari 2012 13:55

I hear you, loud and clear

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards