filoZophie

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Dag 19 - Fem positiva egenskaper som någon annan tycker att du har...

Av Zophie - 9 september 2011 19:33

Som många av er vet vid detta laget så har jag antagit en utmaning i en månad. Utmaningen går ut på att varje dag skriva ett inlägg om den dagens ämne... Se hela utmaningen HÄR.


Och dagens inlägg, del 19, är alltså att lista fem positiva egenskaper som någon annan tycker att jag har. OJ, denna blir nog ganska tuff...

Vill jag verkligen veta vad andra tycker om mig?!

Tja det är bara att ta telefonen och ringa, tuta och köra.


1. Först och främst vet jag att jag har många vänner som tycker att jag är bra på att lyssna. Jag lyssnar mer än gärna och kommer även med goda råd... även om man inte ber mig tyvärr men det kommer sig liksom lite av att lyssna, de goda råden...


2. Sedan VET jag att mina söner tycker att jag har bra minne. Jag vet att de tycker detta... för jag frågade dem just   . Kanske lite tråkigt att det var just den egenskapen de nämnde... Ska jag se det som en komplimang eller en förolämpning? Tja, jag har överseende idag eftersom det är fredag och tar det som en komplimang.


3. Jag frågade ytterligare en vän efter goda egenskaper hos mig och jag vet inte om hans svar kan räknas som en egenskap men han tyckte jag var vacker. Jag vet inte vad jag ska tycka om hans svar då han är ett ex till mig, numer god vän och han kanske då är lite partisk i frågan men jag är som sagt på bra humör idag och tar även det som en komplimang.


4. Jag är generös. Nej, det är inte jag själv som säger det utan en annan god vän till mig. Hon tycker tydligen att jag är generös både när det gäller min tid, mitt engagemang och när det gäller något så krasst som presenter. Ska kanske tilläggas att jag ÄLSKAR att handla presenter till andra, både stora och små och både på förekommen anledning eller bara för att jag vill.


5. Min femte bra egenskap är nog ändå den jag är mest stolt över att andra ser hos mig och det är att jag är intelligent. Att vara smart är nog en av de egenskaper jag värderar högst och att någon annan tycker att jag är det är ju den högsta formen av beröm i min bok.


Ett stort tack till alla som haft tålamod med mig och mina frågor om egenskaper med mera. Jag är glad att ni tycker alla dessa fina saker om mig och jag tycker detsamma om er... kanske inte allt till alla på samma gång men... *fnissar*.


Jag älskar er och är tacksam för att ni är min familj, släkt och mina vänner.


Puss   

 
 
Hanna

Hanna

9 september 2011 22:29

Alltid kul att få komplimanger, även om det kan tyckas aningen framtvingade när de är efterfrågade. Smart är en väldigt bra komplimang och den kan jag instämma på. De andra har jag märkt av mer eller mindre, men inte tillräckligt mycket för att kunna säga det som en ärlig komplimang. HM. Låter som en diss det här... inte så jag menar! Haha, hoppas du inte tar illa upp >_<. Aja. Kan inte riktigt förklara vad jag menar, tror bara det skulle låta ännu mer knasigt då.
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Zophie

10 september 2011 11:00

Jag förstår vad du menar och det är ju lördag så jag tar inte illa upp för något idag :D Stor helgkram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards