filoZophie

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Zophie - 21 december 2012 23:17

Så var den saken ur världen.

Jordens undergång var nära men återigen lyckades jag undvika den annalkande katastrofen som riskerade att kasta omkull världen och verkligeheten som vi känner den...

Vad jag pratar om?!

Jobbet så klart, vad trodde ni???

Jag syftar på den jätteladdning med uppgifter vi idag fick från vårt huvudkontor, administrativa åtgärder som självklart skulle lösas idag!

DET kallar jag en nära förestånden undergång.

Det är väl ändå lite typiskt att komma sista dagen innan ledighet och begära in en hel massa olika administrativa uppgifter som de uppmanar oss lösa innan vi tar julledigt?!

Men jag är ordningsam, jag har koll, jag sköter mitt arbete med bravur och jag är otroligt engagerad i det jag gör... av den anledningen var min laddning endast tre åtgärder som jag snabbt klarade av. Det ena var ett rent slarvfel av mig, det andra ett slarvfel som inte var min skuld och det sista skall åtgärdas i månadsrapporten som jag ska skriva nu i slutet av december... så det var inget direkt "fel" faktiskt och allt avklarat på mindre än en kvart.

Men det känns mycket skönt att allt nu är åtgärdat på jobbet och att jag faktiskt kan släppa det och bara njuta av att nu få vara ledig i två hela veckor lite drygt tillsammans med mina nära och kära. Familjen främst men vi kommer i nyårshelgen även ha möjlighet att umgås lite med vänner som bor en bit ifrån och därför inte träffar så ofta, så det kommer bli en riktigt härlig jul och nyårshelg.

Så katastrofen avvärjd och nu ska jag bara njuta av en av mina favorithögtider.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards