filoZophie

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Zophie - 13 maj 2011 08:44

Jaha då var det fredag igen   tiden flyger verkligen iväg.

Dagen bjuder på en massa mys med min yngste son och sedan ska vi iväg och inhandla nya benskydd till mitt stortroll och kanske ett par nya gympaskor till mig. Sedan är det dags för fotbollsmatch och efter det blir det middag på McD eller Max för tidspressens skull... och för att det är så gott...

Detta blir en riktig familjemysdag med andra ord.


Men hur myser man när man är själv?

När man för en gångs skull får den där tiden bara för sig själv... den som inträffar en gång om året eller så   ???

Vad brukar ni göra om ni får tid för bara er själva utan krav på tvättning, städning, matlagning, arbete och allt annat som är vanlig vardag?


Själv ser min drömdag ungefär ut så här:

Först en lång och härlig promenad, det finns inget som rensar tankarna så bra som frisk luft. Efter det blir det ett varmt bad med mycket skum och levande ljus längst badkarskanten som myser till det ännu mer. Att ta hand om sig själv och lägga lite ansiktsmask, inpackning i håret och använda en riktig bodyscrub hör också till badritualen.

En god lunch, fördel någon god matig sallad eller en bakpotatis med smaskig röra är att föredra. Mjuk, len, fräsch och nyäten får det sedan bli en liten tupplur på en timme. Personligen tycker jag att tupplurar är allderles för underskattade   .

När man sedan vaknar mätt, belåten, pigg och glad är det dags att göra lite nytta. Jo faktiskt! Även om jag har en mysdag helt för mig själv vill jag gärna göra någon nytta för det får mig att må bra och känna mig duktig. Slänga in en tvätt räcker eller kanske dra ett tag i badrummet... kan ju behöva fixas till efter badet om inte annat.

Sedan kommer höjdpunkten... en riktigt härlig må-bra film.

Kanske med något litet tilltugg och något gott  att dricka... tyvärr är jag en riktig sucker när det gäller läsk... Blir kanske lite popcorn och en fanta exotic och en riktig kanonfilm.

Vad har ni för må-bra filmer???

Vilka filmer triggar igång de där riktiga må-bra känsklorna hos er?

Själv har jag en film som alltid lyckas ge mig den där riktiga varma underbart sprittande och bubblande känslan i kroppen...



Underbara Diane Lane i Under Toscanas sol är min absoluta favoritfilm alla kategorier. När filmen är slut kan jag sitta länge, kanske med ett glas vin och bara drömma mig bort till det är dags att göra tidig kväll och gå och lägga sig mellan renbäddade lakan. Sedan sover jag så gott hela natten och drömmer fantastiska drömmar om min lilla vingård i Toscana.


God morgon god vänner och väklommen till en ny underbar dag... och även om jag nog får vänta ett tag på mig egen-tid så ser jag ändå fram mot denna dagen med riktigt familjemys och fotbollsmatch... även det har ju sin charm och må-bra feeling eller hur.


Puss   




Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards