filoZophie

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Zophie - 28 november 2011 22:28

Tänk ändå hur relativt billigt lite underhållning KAN vara.

Idag har jag varit på en bokkväll tillsammans med en av mina goda vänner. Kvällen innehöll förutom en hel del boktips även god mat, gott vin och trevligt sällskap. Att man då dessutom fick en hel drös nya boktips på detta var ju helt underbart och dessutom är ju böcker ett ganska billigt nöje.


Jag är ju en sådan där tjej som läser en hel del och böcker tycker jag att man aldrig kan få för lite av. Visst har man läst sina sunkböcker som inte gett en någonting men samtidigt har man också sprungit på en hel del pärlor som man vårdar ömt.

Jag läser väldigt gärna pocketböcker eftersom vi har en pocketbokbytar klubb, som många av er vet, och jag tycker dessutom att det är väldigt prisvärt med pocket. Om jag sedan hittar en riktig pärla så köper jag den inbunden så att jag har den kvar för alltid... typ.

En av de mest inspirerande böckerna jag läst är Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert, den blev sedemera film med Julia Roberts, den är dock bättre som bok. Ytterligare en stor favorit är Khaled Hosseini som skrivit både Flyga drake och tusen strålande solar. Två otroligt starka böcker om livet i hans barndoms Afghanistan sett ur ett manligt- (Flyga drake) respektive ett kvinnligt- (Tusen strålande solar) perspektiv.

En svensk favorit är Jonas Theorin och lämpligt så här inför jul har han släppt en ny bok... Jag vet vad som står på MIN önskelista i år.

Läser ni mycket böcker?

Vad tycker ni om för böcker?

Och vad önskar ni er till jul?


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards