filoZophie

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Veckans Lovebombing:

Av Zophie - 9 november 2011 12:29

Hos goaste Anna väcks idag en tanke som jag tycker alla borde ta fasta på nämligen hur mycket vi egentligen gnäller och klagar på allt, istället för att hylla DE som hyllas bör samt hylla DET som hyllas bör och hur vi borde sluta att tjura på allt som "inte fungerar".

Efter att ha läst hennes inlägg kunde jag inte annat än att hålla med.

Jag vet med mig att jag är en sådan där person som förväntar sig att saker bara ska fungera och gör de inte det blir jag tvärsur. Jag vet att jag kan vara ganska fördömmande i vissa fall (läs: när jag hittills inte blivit motbevisad i min tanke) och det leder kanske till viss frustration som man kanske annars kunde undvikit.

Från och med nu tänker jag göra som Anna, jag tänker en gång i veckan köra med LOVEBOMBING.

Lovebombing är när man faktiskt hyllar något eller någon som fått ta ganska mycket skit den senaste tiden.


Så här kommer det, filoZophies första Lovebombing: Gympan!


Jo, det är faktiskt sant. I alla år har jag varit den inbitne soffpotatisen. Har man slagit upp lat eller, kanske rättare sagt, Bekväm i ordlistan så har där tidigare funnits en bild på moi! Helt ärligt. Jag tar alltid den lättaste vägen, jag undviker gärna till morgondagen vad jag inte nödvändigtvis måste göra idag och jag kan skriva min egen bok om 101 orsaker till att INTE träna. Jag har ansett att träningsnarkomaner har ett mindre IQ än andra, att joggare är självplågare, att elitidrottare måste lida av brist på vissa hormon etcetera... Uräkter, bortförklaringar och regelrätta undanflykter har alltid varit min vardag tidigare när det har gällt träning...


Jo jo, visst har även jag haft mina sinnessvaga ögonblick då jag köpt ett gymkort för dyra pengar, tränat tre gånger och sedan... no more. Visst har jag önskat mig simkort i julklapp bara för att få det och då direkt gått och begärt pengarna tillbaka "för jag fick visst två". Jag har även köp fina träningskläder... och de ligger längst in i garderoben än idag...


Men se nu är det slut med det, det har min hederliga husmorsjympa sett till. Varje måndag och torsdag klockan 18.00 befinner jag mig i gympasalen och väntar ivrigt på att få dra igång och klockan 19.00 är jag lika lycklig över att veta att "det är inte många dagar kvar tills nästa gång". Det är ingen avancerad gympa jag går på men det är kondis, kordination och lite styrka, precis vad jag behöver och kiropraktorn ordinerat.  Idag har jag även gått en rask och mycket lång runda för att i ett helt område lägga lappar om vår gympagrupp i brevlådorna. Vi behöver bli fler deltagare och ju fler vi är desto roligare.


Så härmed kan jag meddela att veckans Lovebombing går till min gympa, mer sådant till folket. Ja, jag tycker att gympan, ledaren och deltagarna kan dela på hela Lovebombingen för kan en liten gympagrupp frälsa även den mest ofrälste så finns det nog hopp om mänskligheten ändå ;)


Puss   

 
 
Anna

Anna

9 november 2011 13:08

Ååh vad kul att läsa!!
Å vad duktig du är, kan tro att du inte gjort annat än att lovebombat i livet ju!!:))
Kramen

http://Anna Skrubbe den enda bloggdrottningen

Zophie

9 november 2011 17:12

Med tanke på att de orden kommer från dig så värmer de extra mycket... Jag Lovebombar Dig för att du är en så härlig person ;)
Kramen

 
Vivi

Vivi

10 november 2011 14:56

Jag läste också det inlägget, bra initiativ av både henne & dig :)
Själv kanske jag skriver ngt posititvt, men inte idag, bha .. är så himla iriiterad på jobbet igen! :P
Ringer ikväll angående helgen !
Puss

http://www.missvivis.se

 
AnetteJ

AnetteJ

10 november 2011 15:05

Härlig läsning !!!
Lovebombing var ett käckt ord ;0)

Ha det fint
Anette

http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se

Zophie

10 november 2011 15:53

Önskar jag kunde ta cred för det ordet men tyvärr... Men Lovebomba DET kan jag GÖRA :)
Kram

 
Blandade karameller

Blandade karameller

10 november 2011 19:59

För att skriva en ironisk kommentar: Din idé är god. Det är enklare att hylla de goda idéerna och människorna - därför att de är färre.
Vad gäller träning, har jag bara EN fråga: Träna till att bli vad?

http://senioren.bloggplatsen.se

Zophie

10 november 2011 20:23

Ja, i hela mitt liv har jag också ställt den frågan? Till att bli vad? Och nu har jag äntligen fått svaret... att få en snyggare vad så klart XD
Kram på dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards