filoZophie

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Ibland blir jag lite trött...

Av Zophie - 13 oktober 2011 11:56

Ibland blir jag lite trött på folk. Kan inte ni också bli det?!

Känslan av trötthet och lite hopplöshet uppstår oftast när man, eller läs jag det funkar också, har bestämt vissa saker med någon och sedan blir det liksom inget av det...

Förstår ni hur jag tänker?

Jag tycker personligen att om man har sagt eller bestämt en viss sak så skall man försöka köra på det. Visst, sedan händer det ju alltid att det kan skita sig, något kan komma i vägen, något kan hända, man kan få rycka in och jobba trots ett avtalat möte eller vad som helst men då kan man snacka om det... och det kan väl ändå inte vara ok att det ALLTID dyker upp något annat när man bestämt något?!

Vad tycker ni som läser detta?

Är det ok att alltid avboka eller komma med ursäkter vaje gång man bokat något?

Jag menar, hur ska jag tolka det?

Är det fel på mig?

Är det jag som är bossig?

Tycker människan kanske inte ens om mig?


Nej, jag vet att jag är bedårande och att alla gillar mig *himmlar med ögonen*, men man börjar ju fundera...


Vi tar ett scenario som exempel. Jag ringer till A. och bokar en fika. Dagen innan fikan hör jag av mig till A. och bekräftar tid och plats. A. hör inte av sig tillbaka. Nu messar, mailar eller försöker jag ringa A. för att få bekräftat av A. att vi faktiskt ska ses men A. hör fortfarande inte av sig. Ska jag då gå till den bestämda fikan eller ska jag strunta i det då jag inte fått svar?

Vad tycker ni att man ska göra i det läget?


Om man har ett väldigt viktigt möte inbokat, som faktiskt har att göra med ens egen framtid, bör man då inte i alla fall svara på mess eller mail gällande detta möte då. Som att : "Hej, nej jag kan inte komma eller hej, jo jag kommer".  Om man dessutom själv har varit med och initierat dessa framtidsplaner är det då inte ganska viktigt att man FÖRSÖKER ta sig till mötet?

Jag bara undrar.


Jag tillhör i alla fall den kategorin som anser att vi hade bestämt något, vi har ganska långt gående planer och nu är det möte på måndag. Detta blir sista chansen sedan tutar jag och kör själv om det ska vara så.


Tycker ni jag har fel???


Puss   

 
 
Carina

Carina

13 oktober 2011 16:22

Det är väl inte en av dom som du ska starta företaget tillsammans med?! Hoppas inte det för personen i fråga verkar ju definitivt inte pålitlig! Tråkigt med såna människor, har en eller ett par stycken runt mig som fungerar på ungefär samma sätt!

http://myangeljonathan.blogspot.com

Zophie

13 oktober 2011 16:40

Återstår att se. På måndag vet vi :(
Men vi andra är vid gott mod och känner att vi fixar det även om det bara blir vi två :)
Kramis gumman

 
Tesked Svartlok

Tesked Svartlok

13 oktober 2011 19:36

Jag förstår inte hur man ens kan med att avboka gång på gång eller inte höra av sig...

Jag är sen av ohejdad vana... 5-10 min och jag försöker bättra mig och jag skäms varje gång! Men att inte ens dyka upp alls? Jag hade nog dött av skam...

http://www.teskedsmamma.se

Zophie

13 oktober 2011 22:07

Det kan såklart hända, man kan få punkis, sjuka barn, hoppa in och jobba... Det kan hända men inte VARJE gång :/
Och att du är 10 minuter sen, det räknar nog folk med idag och lägger till i beräkningen ;)
Kramen

 
Olgalicious

Olgalicious

13 oktober 2011 22:45

Don't "krus" anyone..
Deras förlust ju!!
Kramkram...:)

http://olgalicious.bloggplatsen.se

Zophie

13 oktober 2011 22:58

Gulle du. Nope, nu krusas det inte mer... Nu sätter vi hårt mot hårt... fast vissa gillar ju det med ;)
Kramis

 
Zandra

Zandra

19 oktober 2011 18:33

Jag hade en gång en pojkvän som var så där. Hade han sagt en sak kunde man vara helt säker på att han inte skulle stå för det. Hade han sagt att han skulle ringa visste man att han inte skulle göra det, hade han sagt att han skulle komma den tiden visste man att han inte skulle göra det. Jaa, det är väl anledningen till att vi inte är tillsammans längre :) Det är otroligt sårande att gång på gång bli sviken för att någon inte kan se utanför sig själv.

http://drak.bloggagratis.se

Zophie

19 oktober 2011 18:39

Tycker att du uttrycker det fantastiskt väl "Det är otroligt sårande att gång på gång bli sviken för att någon inte kan se utanför sig själv". Kunde inte sagt det bättre själv och visst är det sårande, sårande och otroligt respektlöst. Tur att bra kvinna reder sin egen sås ;)
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards