filoZophie

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

GeKå´s

Av Zophie - 16 oktober 2011 19:44

Idag har magen varit stabil och jag och familjen samt syster har varit på GeKå´s och handlat. Vi skulle ju åkt igår men min mage ville inte alls vara med så det var bara att ställa in och hoppa i bilen idag i stället.

Och jag kan säga att det var shopping på hög nivå och sista gången som maken får följa med... Så dyrt har det ALDRIG varit när jag handlat på GeKå´s tidigare. Jag brukar alltid skriva en lista och jag brukar ha den som riktmärke när jag handlar och jag vet ungefär vad det brukar stå i slutet på kvittot... Idag, however, blev det betydligt dyrare än det brukar och det enda som skilde sig från alla andra gånger var att maken var med   .


Men men, ibland blir det så... Jag kan ju stoltsera med att stortrollets julklappar är färdighandlade, dessutom är vi en bra bit på väg när det gäller lilltrollets klappar också. Att vi även handlade en massa kläder till trollen som de fick direkt och inte i julklapp som brukligt kan ju också vara en bidragande faktor... Det löser sig nog i slutänden.

Det enda jag däremot ställde mig lite tvekande till var att jag faktiskt ville handla lite till huset. Det är trots allt bara tre veckor kvar innan vi få nyckeln och jag hade tanken klar kring vad jag ville titta på, men det bidde ingenting  . Nej faktum var att jag inte hittade en endaste sak till vårt nya hus... men det gör inte så mycket för snart bär det nog av till GeKå´s igen. Om allt går vägen så får vi en liten familjemedlem med fyra tassar i februari/mars och då måste vi ju handla en hel massa till vår lilla (s)katt.


Men för tillfället tänker jag sjunka ner i soffan och bara... vara helt enkelt. Både kropp och knopp är helt slut så jag säger bara...


Puss    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards